به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی، روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: برای تحقق این امر باید فضایی باز برای فعالیت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد شود.
وی با تاکید بر لزوم هنجارسازی در مباحث فرهنگی اظهار کرد: اگر این هنجار در ساختار درستی بنا نشود بدون شک رفتارهای اجتماعی نیز بدرستی انجام نمی شود و در آن صورت ما اسیر معضلات اجتماعی خواهیم شد.
نوروزی خاطرنشان کرد: تعامل با نهادهای فرهنگی بویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بعنوان متولی فرهنگ جزو سیاست‌های شهرداری است.
وی اضافه کرد: شهرداری معتقد است که سیاست‌های کلان در حوزه فرهنگ و هنر باید در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت احیای زیرساخت‌های فرهنگی، هنری در اصفهان اظهار کرد: سیاستگذاری در حوزه فرهنگ باید در یک مجموعه متمرکز باشد اما در زمینه اجرا، پراکندگی فعالیت ها سبب کیفیت بخشی خواهد شد زیرا این کار سبب ارتقاء رقابت و نشاط می شود.
حجت الاسلام محمدعلی انصاری با بیان اینکه شهرداری نقش محوری در زیرساخت‌های فرهنگی دارد، افزود: شهرداری در زمینه فرهنگی، هنری نیز نقش کمک کننده دارد.
وی با اشاره به وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری خاطرنشان کرد: کم توجهی به بخش فرهنگ ریشه بسیاری از مسائل است و اگر مشکلات فرهنگی برطرف شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تعدد سازمان ها و نهادهای متولی امور فرهنگی، در برخی مواقع سبب موازی کاری ها و فعالیت های غیرمفید شده و این امر انتقاد اهالی فرهنگ و هنر را در پی داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو هفته پیش گفته بود: هم افزایی و رفع موازی کاری ها در حوزه فعالیت های فرهنگی و قرآنی جامعه، ضروری است.
سیدعباس صالحی افزوده بود: در برخی از این مسئولیت ها مداخلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها با هم افزایی حرکت کرد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.