به گزارش ایرنا، شهرداری اصفهان روز دوشنبه به نقل از قدرت الله نوروزی اعلام کرد: با وجود مشکل های بسیار در ایام نوروز سال های گذشته، آب در زاینده رود جاری بود اما گویا در نوروز سال 97 قرار نیست آبی در بستر زاینده رود جاری باشد.
وی افزود: جاری بودن رودخانه زاینده رود در ایام نوروز زیبایی خاصی به اصفهان می بخشد.
زاینده رود در 10 سال گذشته بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی به رودخانه فصلی تبدیل شده و در تعدادی از ماه های سال در سطح استان اصفهان خشک است.
این رودخانه هفته دوم فروردین امسال و در روزهای پایانی نوروز در کلانشهر اصفهان جاری شد و تا اواسط خرداد آب در آن جریان داشت.
شهردار اصفهان که در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان سخن می گفت، گفت: مدیران شهری در ایام نوروز بدنبال ایجاد جاذبه و شادابی برای مسافران هستند اما در این میان بخش خصوصی هم قصد انتفاع دارد که البته اشکالی به آن وارد نیست.
نوروزی با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای مجازی و با بیان اینکه ما ناگزیر به استفاده از این فضا در ایام عید نوروز هستیم، اضافه کرد: سازمان فاوای(فناوری اطلاعات و ارتباطات) شهرداری می تواند در این زمینه برای مسائلی مانند اسکان و اطلاع رسانی مسافران اقدام کند.
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: در مبادی ورودی شرقی و غربی شهر اصفهان باید تجدیدنظر شود تا شرایط اسکان اضطراری یک شب مسافران فراهم شود.
حیدر قاسمی افزود: برای دسترسی مسافران به اطلاعات لازم باید یک وب سایت طراحی شود تا مسافران دچار سردرگمی نشوند.
همچنین مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تنها محل روباز اسکان مسافران در کلانشهر اصفهان، باغ فدک است، گفت: در 6 ماه از سال، این باغ به مسافران خدمات ارائه می دهد.
علی اصغر شاطوری افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان فقط برای ایام نوروز فعالیت می کند اما در برخی ایام تابستان در باغ فدک به مسافران خدمات ارائه می شود بطوریکه در اواسط شهریور امسال یکهزار و 800 مسافر شب خواب را در باغ فدک پذیرا بودیم.
وی با تاکید بر این که لازم است نیروی انتظامی در باغ فدک در ایام نوروز بهتر از گذشته مستقر شود و فعالیت کند، گفت: تامین امنیت باغ از عهده منطقه هفت شهرداری ساقط است.
کلانشهر اصفهان بواسطه برخورداری از جاذبه های تاریخی و میراثی فراوان، نوروز هر سال پذیرای صدها هزار گردشگر از داخل و خارج کشور است.
در تعطیلات نوروز امسال یک‌ میلیون و 253 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 253 هزار نفر افزایش یافته است.
نوروز امسال یک‌ میلیون و 150 هزار نفر در شهر اصفهان اسکان داشتند.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.