به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر پنجشنبه در آستانه فرا رسیدن روز ملی ثبت احوال در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد، افزود: سرمایه انسانی بزرگترین ارزش و سرمایه اجتماعی جوامع است.
وی به تحولات اساسی انجام شده در سازمان ثبت احوال پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: این تحولات طی دهه های قبل به منظور پاسخ به نیازهای مردم و سازمان های مختلف و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم انجام شد.
استاندار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمایی از سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری از مداحان و پیشکسوتان ورزش زورخانه که در جریان این مراسم انجام شد، گفت: احترامی که مردم برای چنین شخصیت هایی قائل هستند، نشان از اقتدار و تاثیرگذاری این افراد بر جامعه دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به صفات و ویژگی های اخلاقی مرحوم اشتری بویژه خدمت به مردم و تلاش برای پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی، گفت: مرحوم پهلوان مرتضی اشتری لحظات زندگی خود را صرف خدمت به مردم کرد و به همین دلیل مردم به نیکی از او یاد می کنند و نام او مورد احترام مردم است.
وی با بیان اینکه مرحوم پهلوان اشتری در مکتب اهل البیت (ع) پرورش یافت و بصورت خاضعانه برای خدمت به مردم وقت صرف کرد، افزود: ائمه معصومین در دفاع و تبلیغ از دین در حوزه های جهاد، مبارزه و مباحث علمی حضور داشتند و برای خدمت رسانی به مردم منتظر مُزد و پاداش دنیوی نبودند.
مهرعلیزاده اضافه کرد: یکی از صفات مؤمن این است که به آنچه به آن ایمان آورده عمل کنند.
به گزارش ایرنا، سند سجلی مرحوم حاج مرتضی اشتری از مداحان اهل بیت و شاعران پیشکسوت عصر پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم روز ملی ثبت احوال در اصفهان رونمایی شد.
حاج مرتضی اشتری اصفهانی، شهریور سال 94 در 81 سالگی چشم از جهان فروبست.
وی از مداحان بنام اهل بیت(ع) و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در شهر اصفهان بود که در 11 سالگی هنر مداحی را فراگرفت و عمری در وادی شعر و مداحی اهل بیت تلاش کرد.
او 13 ساله بود که در سوگ از دست دادن مادر ، اولین شعرش را سرود و این هنر را ادامه داد و بر اشعار خود افزود.
اشعار این شاعر در دیوان شعری با نام دیوان اشتری اصفهانی به چاپ رسید.
همچنین در پایان این مراسم از فعالان عرصه ثبت احوال استان اصفهان تجلیل و قدردانی شد.
با تصویب شورای فرهنگی کشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
ت/ 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.