به گزارش ایرنا، ' قاسم جان بابایی ' روز یکشنبه در سفر به شهرستان سمیرم و دیدار با مسئولان این شهرستان افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع در اختیار قراردادن دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان سمیرم که قول وزیر بهداشت و درمان بوده است را عملیاتی خواهد کرد.
وی همچنین پس از بازدید از بیمارستان سیدالشهدا و قمست های مختلف آن از جمله بخش دیالیز گفت: دستگاه های دیالیز این بیمارستان فرسوده شده اند و باید نوسازی شوند.
معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین ارائه خدمات اورژانسی بهتر با حضور پزشک و امکانات بهتر را از نیازهای اصلی بخش درمان شهرستان سمیرم دانست.
جان بابایی مشکل دیگر این منطقه را نبود نیروهای متخصص پزشک و یا تک نفره بودن برخی تخصص ها عنوان کرد و گفت: مردم با وجود این مشکل مجبور به اعزام بیماران خود به دیگر شهرها و مرکز استان هستند که این موضوع نیز باید با ارائه راهکارها و برنامه هایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حل و فصل شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم نیز در این دیدار گفت: قرارگرفتن سمیرم در بین چهار استان موقعیت خوب و خاص جغرافیایی این منطقه را نشان می دهد.
اصغر سلیمی افزود: اگر امکانات بیمارستانی و درمانی خوبی در این شهرستان داشته باشیم مردم از شهرها و روستاهای مجاور برای درمان خود به سمیرم می آیند و باعث ارتقای بهداشت و درمان این منطقه می شود.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود وسعت و پراکندگی زیاد روستاها و شهرهای سمیرم و همچنین مسافت 2 ساعته تا مرکز استان، بسیاری از امکانات و تخصص های اصلی در سمیرم وجود ندارد.
نماینده سمیرم که زمانی خود رئیس بیمارستان این شهر بوده است، ادامه داد: تامین پزشک و امکانات اولیه و مناسب بهداشتی و درمانی از مطالبات مردم این شهرستان است.
وی قول وزیر بهداشت مبنی بر تامین سی تی اسکن برای سمیرم را یادآور شد و افزود: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت در این خصوص مردم سمیرم را کمک کنند.
نماینده سمیرم در مجلس با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی این شهرستان نیز در حال ساخت است، افزود: عملیات ساخت این کلینیک با اختصاص 300 میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت و 200 میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پیشرفت های خوبی داشته است اما برای تکمیل به اعتبار بیشتری نیاز دارد.
سلیمی ادامه داد: مشکل فرسودگی دستگاه های دیالیز و همچنین نبود مرکز اختصاصی دیالیز در این شهرستان نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه خیران سلامت استان اصفهان 100 میلیون تومان کمک کرده اند، افزود: اما برای احداث ساختمان مرکز دیالیز سمیرم و تجهیز و نوسازی دستگاههای دیالیز در این شهرستان اعتبار یاد شده کافی نیست.
وی به وجود 15خانه بهداشت در روستاهای سمیرم اشاره کرد و گفت: این خانه های بهداشت از فضای مناسبی برخوردار نیستند که با دستور وزیر بهداشت ،700 میلیون تومان برای بازسازی و نوسازی آنها تخصیص یافته است.
نداشتن چارت سازمانی بیمارستان، اختصاص سهمیه پزشکی در کنکور سراسری مختص این شهرستان، فرسوده و قدیمی بودن اتاق فرمان اورژانس سمیرم و ترمیم و تجهیز روزآمد اتاق عمل بیمارستان و کمبود پزشک متخصص از جمله ارتوپدی، رادیولوژی و چشم پزشکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
270 نفر نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان سمیرم و 26 خانه و مراکز بهداشت روستایی در روستاهای این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم این شهرستان ارائه می کنند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147 / 2093 ** خبرنگار: محمود افشاری ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.