به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدتقی کیانی' روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان گفت: یک هزار و 570 نفر سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری در نظر گرفته شده بود که تا 24 آذرماه برای یک هزار و 17 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی افزود: 19 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی (تبصره 16) در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته که تا کنون از مجموع 82 نفر واجد شرایط 52 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و 12 میلیارد و 400 میلیون ریال نیز به اداره بهزیستی شهرستان اختصاص یافت و از مجموع 63 نفر معرفی شده 48 نفر تسهیلات دریافت کردند.
معاون فرماندار اردستان بیان کرد: پنج میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی و 194 میلیون ریال تسهیلات تبصره 18 به شهرستان اختصاص یافته و تا کنون در مجموع طرح هایی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال از این سهمیه به بانک عامل معرفی شد.
او اضافه کرد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد وضعیت اشتغال را بهبود بخشیده و سالانه بیش از 700 تا 800 هزار شغل جدید ایجاد کند اما با توجه به مشکلات اقتصادی و موانع موجود هنوز تعداد بیکاران در کشور زیاد است.
کیانی گفت: یکی از دغدغه های مهم در سطح ملی و منطقه ای موضوع اشتغال است و تسهیلات در این راستا ساماندهی شده چرا که چرخه تولید و اشتغال کلید مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی می باشد.
وی کمک به واحدهای فعال و همکاری با متقاضیان سرمایه گذاری و خرید اجناس داخلی و تولید کالای با کیفیت را زمینه ساز رشد اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: برای توسعه اشتغال فراگیر (تکاپو) در اردستان سهمیه تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که در زمینه های تولید محصولات گیاهی و گلخانه ای، غذایی، گردشگری، صنایع دستی، حمل و نقل، دوخت پوشاک، قطعه سازی، فرش دستباف، زیورآلات، فناوری اطلاعات، و حتی صنایع معدنی، پتروشیمی، برق و خورشیدی پرداخت خواهد شد.
معاون فرماندار اردستان در ادامه نیز تصریح کرد: سهمیه این شهرستان در طرح کارورزی 44 نفر بود که تا کنون 16 نفر معرفی شدند اما واحدهای پذیرنده تمایل چندانی به اجرای این طرح ندارند.
به گزارش ایرنا، فرماندار اردستان پیش تر نرخ بیکاری در این شهرستان را 9.7 درصد اعلام کرده بود.
بر اساس آخرین آمارها، شمار شاغلان در شهرستان اردستان 12 هزار و 974 نفر اعلام شده بود که 11 هزار و 127 نفر را مردان تشکیل می دادند.
10 هزار و 168 نفر از نیروی کار شهرستان اردستان در بخش خصوصی و سایر آنها نیز در بخش دولتی مشغول به کار هستند.
شهرستان اردستان با بیش از 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.