به گزارش ایرنا، دکتر محمود عباسی روز شنبه در اولین کنگره بین ‌المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار در اصفهان افزود: نبود تعادل در حقوق متقابل پزشک و بیمار یکی از ارکان اصلی نظام سلامت و نظام حقوقی به شمارمی رود.
وی اضافه کرد: تا زمانی که نتوانیم تعادلی بین حقوق پزشک و بیمار ایجاد کنیم با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که نمونه های عینی آن در پرونده های حقوقی پزشکی قابل مشاهده است.
رئیس اولین کنگره بین ‌المللی حقوق سلامت افزود: حقوق سلامت یکی از شاخه های نو زیر مجموعه حقوق و پزشکی محسوب می شود، اما در این عرصه نیازمند نظریه پردازی هستیم.
عباسی تصریح کرد: برای مثال در موضوع اخذ رضایت نامه و برائت قبل از عمل از بیماران، قانونگذار نتوانسته بین دیدگاه فقها و واقعیات انطباق و تعادل ایجاد کند.
به گفته معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری این قانون نادرست در بیشتر موارد باعث تضییع حقوق بیماران شده و اکثر مسئولیت ها را از پزشک ساقط می کند.
عباسی ابراز امیدواری کرد که رویدادهای علمی مانند اولین کنگره بین ‌المللی حقوق سلامت، اصلاح قوانین کنونی را رقم بزند تا حقوق بیماران و پزشکان بطور یکسان رعایت شود.
اولین کنگره بین ‌المللی حقوق سلامت با تاکید برحقوق متقابل پزشک و بیماربا حضور پژوهشگران ، استادان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی، روز شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برپا شد.
محورها و زمینه‌های این کنگره 2 روزه، شامل حق بر سلامت، حقوق بیمه سلامت، تحول نظام سلامت، سهم‌خواری در پزشکی و حمایت قانونی از بیماران خاص است.
ت / 7150 / 6020 / خبرنگار: علی نعمانی - دریافت: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.