به گزارش ایرنا، محورها و زمینه‌های این کنگره 2 روزه، شامل حق بر سلامت، حقوق بیمه سلامت، تحول نظام سلامت، سهم‌خواری در پزشکی و حمایت قانونی از بیماران خاص است.
علاوه بر اندیشمندان و صاحب‌نظران داخلی، این کنگره میزبان فرهیختگانی از کشورهای فرانسه، سوئیس، کانادا، قزاقستان و لبنان است.
این رویداد علمی با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار توسط انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و با همکاری ارگان‌ها و موسساتی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، مرکز پژوهشی اخلاق زیستی و حقوق سلامت سینا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است.
دبیرعلمی این همایش در مراسم آغازبه کار این رویداد علمی گفت: 50 مقاله علمی در 2 روزبرگزاری این همایش ارائه می شود و این تعداد از بین صدها مقاله داخلی و خارجی ارسالی به دبیرخانه، برگزیده شده است.
علیرضا جمشیدی گفت: حقوق سلامت از جمله حقوق بشری، در قانون اساسی کشور ما به عنوان یک قانون همگانی مطرح شده است.
او خاطرنشان کرد: حقوق سلامت دارای 3 ضلع حق بیمار، حق پزشک و حق حاکمیتی است و باید تمامی این حقوق را به درستی ادا کرد.
دبیر علمی این همایش اضافه کرد: برقراری توازن و عدالت بین ارکان اصلی حقوق سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه حقوق بیمار شامل 2 بخش است، گفت: این حقوق شامل 'حق یا خدمات پزشکی و کیفیت و قیمت آن' و حق غیر پزشکی مانند رازداری و تکریم بیمار است.
جمشیدی با اشاره به اینکه حق حاکمیت نیز به ضمانت اجراهای جدی می پردازد، افزود: حاکمیت می تواند در بیماری های واگیر و همه گیر اطلاعات فردی را بدلیل نفع همگانی، در اختیار مراجع قرار دهد.
دبیر علمی کنگره بین‌المل حقوق سلامت، نقش سازمان های مردم نهاد را نیز در این زمینه بسیار مهم خواند و تصریح کرد: در این کنگره به موضوع برنامه جامع پیشگیری از خطا و اشتباهات پزشکی و حقوق پزشکی نیز پرداخته می شود.
استان اصفهان دارای 27 واحد دانشگاهی آزاد با حدود 100 هزار دانشجوست.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) حدود 20 هزار دانشجو، 400 عضو هیات علمی تمام وقت و 14 مرکز تحقیقاتی دارد.
ت / 3011 / 6020 / خبرنگار: آسیه معینی - دریافت : علیرضا حکیمیان - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.