به گزارش ایرنا، ' مسعود پزشکیان ' روز پنجشنبه در همایش 'مجلس و جایگاه قانون در توسعه ملی' که در مجتمع فرهنگی شهید مدرس شهرضا برگزار شد، افزود: حل مشکلات موجود در گرو ارائه راهکار های صحیح کارشناسان و استفاده از متخصصان میسر است.
وی اضافه کرد: استفاده نکردن از متخصصان و کارشناسان ماهر مشکلات کلان کشور را تشدید می کند.
پزشکیان بااشاره به ضرورت فعالیت افراد در حوزه های کاری مرتبط و پرهیز از به کارگیری افراد غیر متخصص در حوزه های مختلف تصریح کرد: برخی افراد ضمن اینکه علم و تخصص کافی برای حل مشکلات را ندارند، جسارت عقب نشینی و واگذاری برنامه ها و تصمیم گیری به متخصصان را ندارند.
وی با اشاره به موفقیت های کشورمان در عرصه های بین المللی افزود: اما در حل مشکلات داخلی کشور نتوانسته ایم با روش صحیح عمل کنیم.
نائب رئیس مجلس با اشاره به وجود برخی بی عدالتی ها تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما در کشور، بی توجهی به بی عدالتی بوده است و این مشکل را ما باید حل کنیم.
پزشکیان با بیان اینکه باید برای حل معضلات کشور راه حل مناسب ارائه شود، افزود: اما متاسفانه ما در انتقاد کردن قوی و در ارائه راه حل ها ضعیف هستیم.
وی اظهار کرد: قوانین باید صحیح ، اصولی و سنجیده تدوین شود تا ریشه دار و ثابت بمانند و پس از مدت کوتاهی تغییر نکنند.
نائب رئیس مجلس با اشاره به دعوت مؤکد دین اسلام به وحدت افزود: امروزه مهمترین مشکل ما نبود وحدت و انسجام بین مسلمانان در برابر مستکبران است.
پزشکیان گفت: برای آبادی و پیروزی باید همه باهم همکاری و وحدت ملی را حفظ و تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات و مشکلات به جای حل آنها، نه تنها باعث بهبود وضعیت نمی شود بلکه مشکلات را پیچیده تر خواهد کرد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: می طلبد تا روش صحیح فعالیت در عرصه های مختلف را یاد بگیریم تا بتوانیم هرچه بهتر فعالیت کنیم.
پزشکیان اظهارکرد: مقصر اصلی در ایجاد مشکلات متعدد، خودمان هستیم و اگر برای حل این مشکلات تلاش نکنیم باید پاسخگوی آیندگان و نسل جوانان باشیم.
وی افزود: باید با تمام وجود در صحنه حضور داشته و تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان نیز با اشاره به سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: می طلبد تا نمایندگان مجلس فعالیت این شهید شجاع را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی یکی از مهم ترین معضلات کشور را رکود اقتصادی دانست و گفت: لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بزودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: باتوجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم، کالای قاچاق به دلیل قیمت کمتر خریدار بیشتری دارد و باعث رکود بیشتر خصوصا برای تولیدات داخلی می شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: توجه نکردن دولت ها به وضعیت تولید داخل باعث رکود کنونی اقتصاد شده است بطوری که بسیاری از کارخانه های بزرگ تولیدی استان ناچار به تعطیلی یا اخراج کارگران خود شده اند.
نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس، مسائل بانکی و دریافت تسهیلات با سود های کلان را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی بیان کرد و افزود: برای برطرف شدن این مشکلات بررسی لایحه تصحیح امور بانکداری در دستور کار مجلس قرار دارد.
همچنین در حاشیه این مراسم مشکلات فاضلاب شهرضا و ضرورت توجه به تقسیم عادلانه بودجه بین روستاها و شهرستان های کشور توسط یکی از شهروندان شهرضایی مطرح شد.
نائب رئیس مجلس در سفر خود به شهرضا از خانه تاریخی شهید مدرس واقع در روستای اسفه، مرکز سلامت قائمیه، روند اجرای طرح ایراپن و ساختمان در حال احداث بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) بازدید کرد.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 2093 ** خبرنگار: محمد امیری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.