به گزارش ایرنا، رسول خادم روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین دوره جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان در جمع خبرنگاران افزود: جام باشگاه های جهان به عنوان حرکتی که ایران مبتکر آن بود طی سه سال گذشته در شهرهای مختلف ایران و همچنین سال گذشته به صورت مشارکتی، کشتی آزاد در اوکراین و کشتی فرنگی در مجارستان برگزار شد و در مجموع این رقابت ها حرکت رو به جلویی داشته و سال به سال کیفیت آن بالا می رود چرا که مورد استقبال باشگاه های کشتی در کشورهای مختلف قرار گرفته است.
وی با اشاره به برنامه ریزی باشگاههای ایرانی برای حضور در جام باشگاههای ایران اظهار داشت: در طول سال در جریان پیگیری باشگاهها برای برگزاری این مسابقات هستیم و من فکر می کنم که این مسابقات موجب شده که گردش مالی قابل توجهی در کشتی دنیا ایجاد شود که قبلا وجود نداشته و در کشور ما راه انداختن جام باشگاهها انگیزه ای برای تیم های داخلی شده تا از چند ماه قبل سرمایه گذاری کنند و سفره بزرگی برای خانواده کشتی پهن شده، بدون آنکه فدراسیون حمایت های مالی در این راه داشته باشد.
وی ادامه داد:از سوی دیگر فدراسیون با جا انداختن این تورنمنت فرصتی را برای حضور بنگاههای اقتصادی فراهم کرده تا کمک های مالی خودشان را به کشتی گیران و مربیان و سایر اعضای این خانواده هم در لیگ داخلی و هم باشگاههای جهان داشته باشند.
دارنده مدال طلای بازی های المپیک 1996 آتلانتا بیان داشت: این روند رو به جلو اگر ادامه داشته باشد سال به سال شاهد رشد کیفی و فنی تورنمنت خواهیم بود و البته امسال شرایط لازم را برای برگزاری جام باشگاههای کشتی آزاد و فرنگی با حضور 20 تیم را داشتیم اما با توجه به منابع مالی، بحث کیفی تیم ها را که شاید در سال های گذشته حساسیتی روی آن نبود را در سال جاری مد نظرقرار دهیم.
خادم در پاسخ به این سوال که آیا ایران همیشه باید میزبان جام باشگاههای کشتی جهان باشد، تصریح کرد: واقعیت این است که دنیای کشتی به لحاظ منابع مالی در محدودیت قرار دارد و به دلیل آنکه کشتی، رشته پول سازی برای کشورهای دنیا نیست و برای برگزاری تورنمنت های خودشان هم دچار مشکل هستند، سعی کردیم که به صورت مشارکتی این رقابت ها را برگزار کنیم و البته امسال نیز همانند سال گذشته شرایط برای برگزاری مشارکتی رقابتها با سایر کشورها فراهم بود اما به دلیل علاقه وافر مردم به کشتی تمایل داشتیم که مسابقات در داخل ایران برگزارشود.
رییس فدراسیون کشتی در عین حال یادآور شد: اما قرار نیست که ایران همیشه میزبان باشد و همین الان برای میزبانی جام باشگاههای کشتی آزاد متقاضیانی وجود دارد که بدون مشارکت ایران مسابقات را برگزار کنند اما آنچه که اهمیت دارد مشارکت ایران در جا انداختن این رقابت ها است که گردش مالی بزرگی را در کشتی ایران و همچنین برای سایر تیم های شرکت کننده ایجاد کرده و این فرایند باید ادامه داشته باشد و اطمینان دارم که در ادامه سهم گردش مالی مسابقات در داخل کشورها و سایر کشورها جهان افزایش خواهد یافت.
عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی در خصوص میزبانی کشورمان از رقابت های قهرمانی آسیا و جهان گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا با الگوی مشارکتی که توانستیم به تصویب هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی برسانیم و مرزی را که به دلیل برگزاری مسابقات بانوان برایمان گذاشته بودند را رد کنیم و سعی داریم جدای میزبانی از جام های جهانی کشتی با تعامل با سایر کشورها میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و امید باشیم و این موضوع به صورت جدی از سوی فدارسیون کشتی در حال پیگیری است تا در تعامل با کشور مشارکت کننده میزبانی این رقابتها باشیم.
ایران بعد از میزبانی پیکارهای قهرمانی سال 2012 جهان در تهران به دلیل برگزاری مسابقات کشتی زنان، نتوانست میزبانی این رقابتها را برعهده داشته باشد.
در سال های 2014 و 2015 میزبان کشتی فرنگی باشگاههای جهان در ایران بود و در سال 2016 این رقابت ها در مجارستان برگزار شد که در هر سه دوره نمایندگان ایران قهرمان شدند.
چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاههای جهان روزهای 23 و 24 آذر ماه با حضور 13 تیم داخلی و خارجی در سالن شش هزار نفری 25 آبان شهر اصفهان برگزار می شود.
ورزشی**1067** 6075 / 2093 ** خبرنگار: رضا رمضانی** انتشار: زهرا هجینی نژاد ** بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.