به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان گفت: به رغم نتیجه ندادن طرح های گوناگون مقابله با مواد مخدر، اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در چهار شهر استان اصفهان پیامدهای مثبتی به همراه داشته و رتبه مصرف را از 23 به 19 در کشور کاهش داده که اردستان نیز مصمم به اجرای این طرح است.
وی با اشاره به شناسایی بیش از 60 نفر معتاد با کمک مردم در یک ماه گذشته افزود: طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و محور قرار دادن مردم می تواند از گسترش این بلای خانمان سوز جلوگیری کرده و دستگاه ها تنها نقش نظارتی و هماهنگی داشته باشند.
فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان بیان کرد: دستگاه ها باید بستر را برای حضور مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر فراهم کرده و پایگاه های بسیج، مسجدها، مدرسه ها، شوراهای اسلامی، امامان جمعه، مرکزهای آموزشی و سازمان های مردم نهاد در این راه پیشگام شوند.
او اضافه کرد: تولید مواد مخدر به ویژه کشت خشخاش در کشورهای همسایه طی سه سال گذشته 2 برابر شده و سالانه 9 هزار تن تریاک تولید و به دیگر کشورها صادر می شود که باید با توجه به این شرایط دامنه مبارزه با این پدیده شوم گسترش یابد.
رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز گفت: افزون بر 900 نفر معتاد دارای پرونده در این شهرستان وجود دارد اما در آمارهای غیر رسمی این تعداد یک هزار و 900 نفر اعلام می شود.
'محمدعلی مطلب زاده' افزود: یک مرکز مشاوره و یک مرکز متادون درمانی هم اکنون در اردستان در زمینه درمان معتادان خدمات ارائه می دهد و یک کمپ ترک اعتیاد نیز در حال راه اندازی است.
شهرستان اردستان با نزدیک به 43 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.