دکتر 'مسلم آشوری' روز چهارشنبه در بازدید از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان کاشان تشریح کرد: بند الف تبصره 17 قانون بودجه 1396 مقرر کرده ارائه بسته خدمات بیمه پایه به همه قشرهایی که بر اساس آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند تا جای ممکن باید از طریق نظام ارجاع، پزشک خانواده و در مرکزهای دولتی باشد و بهره‌مندی از سطح خدمات بالاتر مستلزم مشارکت مالی در پرداخت حق بیمه است.
وی افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در صورت تمایل می توانند با تغییر صندوق بیمه خود و پرداخت ماهانه 200 هزار ریال به ازای هر نفر (برابر با سالانه 2 میلیون و 400 هزار ریال) دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند و از خدمات بخش خصوصی و دولتی بهره ببرند.
مدیر سرپرستی بیمه سلامت منطقه شمال استان اصفهان- کاشان بیان کرد: ارائه خدمات به بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در بخش دولتی هیچ تغییری نداشته و بیماران بخش بستری 10 درصد فرانشیز و بخش سرپایی تنها 30 درصد فرانشیز را پرداخت می کنند و ارائه این خدمات به بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در مرکزهای دولتی بدون تغییر همچنان ادامه دارد.
او با اشاره به فعالیت صندوق کارکنان دولت، سایراقشار، روستائیان و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر و صندوق بیمه سلامت همگانی اضافه کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای آبان ماه در مرکزهای دولتی خدمات بستری و سرپائی را بدون هرگونه تغییر دریافت کرده اند.
به گفته آشوری، بیمه شدگان در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل می توانند با مراجعه به دفترهای پیشخوان دولت طرف قرارداد و پرداخت مبلغ مورد نظر، زیر پوشش خدمات بیمه ایرانیان قرار بگیرند.
شمار بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل 35 هزار نفر و تعداد کل بیمه شدگان در تمام صندوق های بیمه ای سرپرستی شمال استان اصفهان نزدیک به 130 هزار نفر است.
این شهرستان ها با جمعیت نزدیک به 450 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع هستند.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.