به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در یک سالن نمایشگاهی به وسعت 2 هزار و 500 مترمربع تا 24 آذرسالجاری برپاست.
در این دوره از نمایشگاه 34 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، فارس، خوزستان، قزوین و آذربایجان شرقی، در زمینه تولید و عرضه انواع شیرآلات صنعتی، پمپ های صنعتی و اتصالات مرتبط و مخازن، لوله و اتصالات چدنی، سامانه های تصفیه آب و فاضلاب، انواع سامانه های آبیاری، پمپاژ، انتقال، آبرسانی، توزیع و جمع آوری و آب شیرین کن ها حضوردارند.
در حاشیه این نمایشگاه مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایرنا از ساخت و تولید دستگاه تصفیه پساب های صنعتی و سمی ( پاور واتر) برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه با پرتاب الکترون عمل می کند.
محسن رزمجو افزود: پساب های صنعتی و سمی از یک محفظه عبور داده شده که در این محفظه پرتاب الکترون صورت می گیرد و در نهایت یک لجن خشک و یک آب دارای استانداردهای محیط زیست که می توان از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد، به جای می ماند.
وی اضافه کرد: هم اینک سامانه های غشایی (که برای پساب های صنعتی بویژه پساب های دارای روغن های حل شونده مناسب نیست و عمر کوتاهی دارند)، سامانه های شیمیایی ( که برای تصفیه مواد شیمیایی اضافه می شود) و روش های بیولوژیک ( که با اضافه کردن میکروب عمل می کند و به دلیل حساس بودن میکروب ها به عنوان یک موجود زنده مناسب نیست) برای تصفیه پساب های صنعتی و سمی استفاده می شود.
رزمجو گفت: روش های تصفیه موجود پاسخگو برای از بین بردن سموم موجود در پساب ها نیست و در واقع با ورود پساب های سمی به محیط زیست ایجاد کارخانه سرطان و انواع می شود.
وی بیان کرد: درزمینه پیشگیری ضعیف عمل می کنیم و به دلیل اینکه تولید کنندگان بیشتر توان هزینه کردن برای دستگاه های تصفیه ندارند، فرآیند تصفیه پساب ها بدرستی صورت نمی گیرد.
رزمجو افزود: این درحالیست برای درمان انواع بیماری ها و سرطان ها سالانه هزینه های هنگفتی هم از جانب بیماران و هم از طرف دولت پرداخت می شود که درصد ناچیزی از همین هزینه ها را می توان برای پیشگیری با استفاده از دانش های نو استفاده کرد.
وی گفت: این دستگاه همچنین برای تصفیه شیرابه زباله، پساب رنگرزی،پساب کشتارگاه ها و دیگر پساب ها کاربرد دارد.
رزمجو بیان کرد: ساخت این دستگاه سه سال به طول انجامیده و همه هزینه های آن به صورت شخصی پرداخت شده است.
وی گفت: کارهای بین رشته ای در کشور ضعیف است اما ما یک تیم هفت نفره از پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و فوق دکترای غشاهای زیستی و استفاده از تجربه افرادی که در زمینه تصفیه خانه های شیمیایی توانستیم محصول جامعی تحویل بدهیم که بیماری هایی که ریشه در ورود پساب های صنعتی و سمی به محیط زیست دارد را از بین می برد.
معاون منابع انسانی و برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: سال های گذشته بیشتر تاسیسات و محصولات در این نمایشگاه از خارج تامین می شد اکنون بیش از 97 درصد تجهیزات، محصولات و خدماتی که در این نمایشگاه عرضه می شود، داخلی است.
مجتبی قبادیان افزود: این اتفاق مهم حاصل همکاری با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و استفاده از ابزار مهمی مانند نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: محصولات استان اصفهان در زمینه تاسیسات، تجهیزات و محصولات وابسته به آب و فاضلاب قابلیت صادرات نیز داشته و تاکنون به برخی از کشورهای منطقه نیز صادرشده است.
در این نمایشگاه شرکت های مشاور و پیمانکار، ادارات دولتی مرتبط، شرکت های دانش بنیان و دانشکده های علمی در زمینه آب و صنعت آب و فاضلاب، جراید و رسانه ها حضور دارند.
همچنین به طور همزمان نمایشگاه ملزومات روشنایی، لوستر و تزیینات داخلی با حضور 27 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی در یک سالن نمایشگاهی به وسعت یک هزار و 800 مترمربع در محل نمایشگاه های استان برگزارمی شود.
در این نمایشگاه انواع لوستر و چراغ های روشنایی، ملزومات و اقلام مربوط به تزئینات داخلی و دکوراسیون منزل، آینه و شمعدان، وسایل دکوری و تزیینی ارائه می شود.
ساعات بازدید از این نمایشگاه، 15 تا 22 روزهای مذکور است.
ت/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.