به گزارش ایرنا، این ورزشکار روز دوشنبه پس از استقبال در اصفهان در دیدار با استاندار اصفهان افزود: ورزشکاران استان اصفهان این پتانسیل را دارند که مدال بازیهای المپیک و یا مسابقات جهانی را کسب کنند و امیداورم در بازیهای المپیک 2020 توکیو و بازیهای آسیایی 2019 جاکارتا بازهم شاهد مدال‌ آوری اصفهانی ‌ها باشیم.
وی با اشاره به حضورش در پیکارهای وزنه برداری جهان گفت: هواداران ما در سالن محل برگزاری رقابت ها بسیار زیاد بودند و حس کردم در ایران هستم.
مرادی اضافه کرد: زمانی که برای رقابت با پولاد سرد به روی تخته آمدم تمامی ایرانیان سنگ تمام گذاشتند و خوشحال شدم که پرچم کشورم را در آمریکا و در یکی از رویدادهای بزرگ وزنه برداری جهان به اهتزاز درآوردم.
دارنده مدال طلای المپیک و جهان درباره مشکلاتی که برای او جهت حضور در مسابقات رخ داد، خاطرنشان کرد: ویزای من خیلی دیر آماده شد و در فرودگاه هم خیلی اذیت شدم، اما در نهایت جواب سال‌ ها تلاش شبانه‌ روزی ‌را گرفتم و به آرزوی ورزشی ‌خود دست یافتم.
وی یادآورشد: از 9 سالگی فعالیت خود را در این رشته آغاز کردم و افراد بسیاری کمک کردند تا تلاش‌هایم به ثمر برسد.
مرادی ادامه داد: مردم فعالیت وزنه برداران را طی فقط 2 دقیقه روی تخته مشاهده می کنند اما برای این 2 دقیقه، یک ورزشکار سال ها تلاش می کند و سختی می کشد.
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان استعدادهای خوبی در وزنه برداری وجود دارد، افزود: خوشبختانه در این استان بستر لازم برای موفقیت ورزشکاران وزنه برداری فراهم است.
به گزارش ایرنا، سهراب مرادی وزنه برداردسته 94 کیلوگرم تیم ملی موفق شد در رقابت های قهرمانی جهان که در گروه A دسته 94 کیلوگرم در آمریکا برگزار شد ؛ قهرمان و رکوردار یک ضرب 233 کیلوگرم شود.
این مسابقات با حضور11 وزنه بردار از کشورهای ایران، بلغارستان، کره جنوبی، قطر، بلغارستان، مصر، آلمان، آمریکا، ازبکستان و لیتوانی برگزار شد.
مرادی در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز به دست آورد.
وی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان که به نام خودش بود را 4 کیلوگرم ارتقا داد.
«سیمون کولچی» از لهستان از سال 2000 میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کیلوگرم را در اختیار داشت.
مرادی پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور ماه امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه 185 کیلوگرم و در دو ضرب 228 کیلوگرم را مهار کرد و توانست با مجموع 413 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقا دهد.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب را کسب کند.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان از 6 آذر آغاز شده و تا 14 این ماه در شهر آناهایم لس آنجلس آمریکا ادامه داشت.
مرادی، زاده شهرستان لنجان ( در 45 کیلومتری اصفهان ) است.
ت/6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.