به گزارش ایرنا، سرتیپ پاسدار ' حسین سلامی ' عصر یکشنبه در گردهمایی بزرگ 'شکوه مقاومت بسیج' در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان افزود: این پیروزی زیباترین قطعه تاریخ پیروزی ‌های مسلمانان بر فتنه و حیله ‌گری ‌های کفار و جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی خاطرنشان کرد: آتش فتنه تکفیری برآمده از اسکتبار جهانی خاموش شد و این مهر پایانی بر آمال و آرزوهای راهبردی قدرت‌هایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آل سعود است.
سردار سلامی در ادامه، شکست داعش را افتخاری برای تاریخ اسلامی دانست و گفت: گروه های تکفیری قصد داشتند ضربات سنگینی را بر پیکره امت اسلام وارد کنند و چهره ای تیره از اسلام در جهان نشان دهند.
وی با بیان اینکه این پیروزی شکست خفت باری برای حامیان این گروه تروریستی بود، افزود: رهبر معظم انقلاب، تکیه گاه اصلی این پیروزی ها بود.
جانشین فرمانده سپاه، این پیروزی را به خانواده های شهدای مدافع حرم و ملت بزرگ ایران تبریک گفت و افزود: حاج قاسم سلیمانی، سردار فداکار و شجاع و فرمانده رشید سپاه قدس هدایتگر مبارزه با گروه های تروریستی بود و نقش قاطع و تعیین کننده در این پیروزی ها داشت.
وی با اشاره به اینکه خطر داعش بسیار جدی بود، گفت: اگر دومینوی پیروزی های داعش و سقوط شهرها ادامه می یافت تقریبا فاجعه عظیم انسانی نه فقط در عراق و سوریه بلکه در بخش های مهمی از جهان اسلام و فراتر از آن اتفاق می افتاد.
سردار سلامی افزود: داعشی ها با ارعاب و بی رحمی و ایجاد وحشت به قابلیت فتح بدون جنگ رسیدند بگونه ای که پیش از رسیدن آنها، شهر سقوط می کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه نمی رسید که این پدیده باید در نقطه ظهور، مهار و متوقف شود، آثار این دومینوی وحشتناک پیروزی های داعش می توانست بیشتر کشورهای اسلامی و حتی اروپا و دیگران را تحت تأثیر خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه زبانه های ضعیفی از آتش داعش تا حدود ۴۰ تا ۱۰۰ کیلومتری مرزهای کشورمان هم آمد، گفت: اما زمانی که احساس کردند ما برای نابودی آنها مهیا می شویم به سرعت آن مناطق را ترک کردند و نتوانستند در کنار مرزهای ما پایگاه های مستحکم و قابل توجهی را ایجاد کنند.
سردار سلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بسیار زیبا نقطه و زمان را تشخیص داد و بموقع و مؤثر عمل کرد.
وی با بیان اینکه همواره رهبران بزرگ هستند که تاریخ را می سازند و موقعیت ها را ایجاد و پیروزی ها را خلق می کنند، گفت: در ایران این استعداد، ظرفیت، حکمت الهی، استعداد و شعور باطنی که قادر است ژرفای عمل و جهات اصلی حرکت دشمن را تشخیص دهد و از روی مدل رفتار، نیات او را بخواند در وجود رهبر معظم انقلاب قرار دارد.
وی ادامه داد: ایشان بسیار عمیق و ژرف این ماجرا را تشخیص دادند و بسرعت لوازم لازم برای معکوس کردن روند توسعه قدرت گروه های تکفیری را مهیا کردند تا این روند در نقطه ظهورش مهار شود و سپس بتدریج و گام به گام اتحادی نیرومند و اعتقادی قوی در جهان اسلام برای مبارزه با داعش شکل گرفت و توانست بسرعت بر این ماجرا غلبه و روند را معکوس کند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به تشکیل و پایه‌گذاری شجره طیبه بسیج به ‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) و هفته بسیج اشاره کرد و با تبریک پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستصعفان گفت: بسیج یک جریان زنده و مواج از انسانهای پاک، با اخلاص و فداکار است که در هر صحنه ‌ای از صحنه‌ های انقلاب و نظام همانند خورشید می‌درخشد.
وی افزود: در هر جنگی که دشمن انتخاب کرد، بسیجیان در قلب حوادث سخت آن همانند کوهی از آرامش ایستادند و اجازه ندادند هیچ یک از آرزوهای دشمن تحقق پیدا کند و به دشمن شکست را تحمیل کردند.
پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) است و به همین مناسبت از 29 آبان تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.