کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای فوری به فدارسیون ایران اعلام کرده که یکی از نمایندگان ایران در جام باشگاه های آسیا در خطر حذف قرارگرفته و تیم دیگری برای جایگزینی باید معرفی گردد.

بر اساس نامه AFC مدارک ارسالی این باشگاه که فعلا نام آن مسکوت مانده، ناقص بوده و اگر این نقص برطرف نگردد صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان را ندارد و فدراسیون فوتبال ایران باید طی چند روز آینده تیم دیگری را برای جایگزینی معرفی کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده به علت نقص در مدارک ارسالی و بدهی‌های سنگین و موارد دیگر، ممکن است باشگاه مجهول نامه قطعی حذف را دریافت کند.

قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در روز 15 آذر ماه انجام می‌شود و فاصله کم 12 روزه تا این مراسم، حل مشکل نماینده مجهول را عملا غیر ممکن کرده و به احتمال زیاد این تیم حذف می‌شود.

عوامل فوق سبب شده که کنفدراسیون آسیا، طی نامه‌ای از فدراسیون ایران بخواهد از بین تیم‌های پنجم تا هشتم جدول رده بندی سال گذشته، تیمی که مجوز حرفه‌ای دارد را برای جایگزینی معرفی کند.

بر اساس جدول رده‌بندی فصل گذشته تیم‌های سپاهان، پیکان، استقلال خوزستان و گسترش فولاد در رده‌های پنجم تا هشتم جدول جای گرفته اند. در بین تیم‌های موجود تنها گسترش فولاد مجوز حرفه‌ای داشته و دیگر تیم‌ها فاقد شرایط لازم برای جایگزینی هستند.

تیم سپاهان براساس گفته‌های مسئولان این باشگاه، به دلیل مشکلات ورزشگاه نقش‌جهان و مجهول‌بودن وضعیت مالکیت این ورزشگاه، نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای را کسب کنند. اگرچه باشگاه سپاهان به رای صادر شده توسط کمیته صور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ اعتراض کرده و درخواست خود را برای بررسی مجدد مدارک به کمیته استیناف تحویل داده اما با توجه به بسته بودن پنجره AFC ارسال مدارک باشگاه‌ها، امکان جایگزینی این تیم در صورت حذف نماینده ایران وجود ندارد.

اما چیزی که در این میان شوکه کننده و خنده دار به نظر می‌رسد بی‌اطلاعی مسئولان سپاهان از شرایط موجود است.

منوچهر نیکفر، رئیس هیات مدیره این باشگاه اگرچه نسبت به خبر حذف نماینده ایران اظهار بی اطلاعی کرده، اما سپاهان را در صورت حذف باشگاه مذکور جایگزین نماینده ایران دانست. این در حالی است که سهیل مهدوی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال با قطعیت اعلام کرد سپاهان، پیکان و استقلال خوزستان شرایط لازم برای جایگزینی را ندارند.

سوالی که در شرایط فعلی به ذهن می‌رسد، این است که چرا مسئولان بین المللی تیم لیگ برتر از شرایط فعلی سپاهان و قوانین AFC بی اطلاع بوده و با قطعیت خبر از حل مشکل مجوز حرفه‌ای این تیم در زمان باقی مانده می‌دهند، در حالی که ورزشگاه نقش جهان، علاوه بر مجهول بودن وضعیت مالکیت از مشکلات ایمنی و امنیتی بسیاری رنج برده و با معیارهای فعلی AFC فاصله بسیاری دارد.

علاوه بر این پنجره کنفدراسیون آسیا برای ارسال مدارک باشگاه ها بسته شده و AFC دیگر مدارک هیچ باشگاهی را نپذیرفته و خواهان جایگزینی تیمی است که قبلا مجوز را دریافت کرده است.

درصورت حذف، سپاهان نماینده ایران خواهد بود

منوچهر نیکفر رئیس هیئت مدیره سپاهان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به شایعه حذف یکی از نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و احتمال جایگزینی سپاهان به جای آن در این مسابقات اظهار داشت: اطلاعی از این موضوع ندارم و این خبر هنوز به گوش ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در صورتی که یکی از نمایندگان دیگر ایران در مسابقات آسیا حضور نداشته باشد، سپاهان به عنوان نماینده در این مسابقات خواهد بود.

با این حال، سهیل مهدی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم پیرامون این مسئله اظهار داشت: من در حال حاضر هیچ اطلاعاتی پیرامون این مسئله ندارم، باید ببینیم این موضوع صحت دارد یا خیر، در حال حاضر هر اظهارنظری داشته باشم، فضا به سمت تأیید یا تکذیب خبر می‌رود. پس فعلاً اجازه بدهید این موضوع را پیگیری کنیم تا ببینیم داستان چیست.

وی درباره جایگزین احتمالی این نماینده حذف شده گفت: همان‌طور که نفت نتوانست مجوز بگیرد و ما ذوب‌آهن را معرفی کردیم، اگر یکی دیگر از نمایندگان‌مان هم نتوانند مجوزهای لازم را بگیرند، طبق آیین‌نامه تیم بعدی در جدول رده‌بندی فصل گذشته را به AFC معرفی می‌کنیم.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سؤال که «آیا باشگاه‌های سپاهان و پیکان که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشدند، الان می‌توانند با رفع مشکلات‌شان جایگزین احتمالی آن نماینده حذف شده شوند یا خیر؟»، گفت: خیر، به هیچ‌وجه الان هیچ باشگاهی نمی‌تواند مجوز خود را از رده ملی به حرفه‌ای تبدیل کند، چون سایت بسته شده و AFC دیگر مدرکی را قبول نمی‌کند، این تیم‌ها باید تا فصل آینده صبر کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797003
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.