به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در این استان ضروری است و دستگاه ها باید برای تشویق سرمایه گذاران و هموار کردن و از بین بردن موانع حضور آنها در استان اصفهان همکاری کنند.
وی، وجود بروکراسی اداری را مانع استفاه مطلوب از فرصت ها دانست و افزود: عدم استفاده صحیح از فرصت ها، مشکلات مردم را دوچندان می کند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: در این راستا، بروکراسی اداری در این استان باید به حداقل برسد و دستگاه ها همت بیشتری برای همراهی با یکدیگر داشته باشند.
وی افزود: مدیران استان، نوکر و خادم مردم هستند و باید خدمت به مردم و حمایت از سرمایه گذاری را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
مهر علیزاده با اشاره به اینکه استان اصفهان از قابلیت های زیادی برخوردار است در عین حال تصریح کرد: این استان به رغم برخورداری از قابلیت های فراوان در برخی از شاخص ها عقب است.
استاندار اصفهان، افزایش آمار بیکاری در این استان را شایسته ندانست و گفت: بالا بودن 2 درصد آمار بیکاری نسبت به میانگین بیکاری کشور نشان می دهد که باید از قابلیت های استان اصفهان مطلوب تر استفاده شود.
وی به نامگذاری امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ' توسط رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق شعار سال باید وارد عمل شویم زیرا دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب معیشت و بیکاری جوانان است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: باید با استفاده از ظرفیت های بالای فرهنگی و تمدنی اصفهان از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در این استان در بخش ها و زمینه های گوناگون دعوت کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تحریم ها، مشکلاتی را در بخش اقتصادی کشور ایجاد کرده است، افزود: برجام بخشی از تحریم ها را برداشت ولی دولت امریکا باز بدعهدی کرد و مشکلاتی را برای برجام ایجاد کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که دیگر متکی به درآمدهای نفتی نباشیم، گفت: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که می توان از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استفاده و اصفهان را به الگویی برای سرمایه گذاری تبدیل کرد.
خاطرنشان می شود، ' رسول زرگرپور ' استاندار سابق اصفهان اواخر شهر امسال در دیدار هیات اقتصادی فرانسوی گفته بود: فرصت های سرمایه گذاری در اصفهان در قالب 127 طرح در حوزه های مختلف به میزان 10 میلیارد یورو آماده واگذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

** مدیران دستگاههای اجرایی انگیزه و روحیه خود برای کار را افزایش دهند
استاندار اصفهان ادامه داد: بازگشت اصفهان به جایگاه اصلی خود و نقش این استان در سطح ملی به عنوان منطقه پایلوت و الگو برای عملیاتی کردن اقتصادی مقاومتی باید مورد توجه جدی مدیران این استان قرار گیرد.
مهرعلیزاده تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان باید موانع داخلی دستگاههای تحت مدیریت خود را برطرف کنند تا از زمان اندک، حداکثر استفاده را داشته باشند بنابر این انگیزه و روحیه خود برای کار را ارتقا دهند زیرا شعار ما ،کار، کار و کار است.
استاندار اصفهان افزود: مدیران باید با دقت تمام و اطمینان خاطر، کار خود را ادامه دهند و در جهت تعامل با یکدیگر، در مقابل خدا و مردم به نحو احسن انجام وظیفه کنند.
وی مشکلات زیست محیطی را از چالش های فراروی استان اصفهان دانست و تصریح کرد: به رغم تلاش های انجام شده، آلودگی هوا همچنان یکی از مشکلات مردم اصفهان است که باید با برنامه ریزی و تلاش مضاعف، این مشکل برطرف شود.
مهرعلیزاده همچنین از کم آبی به عنوان دیگر مشکلات فرا روی مردم اصفهان نامبرد و افزود: اصفهان در منطقه خشک کشور واقع شده است و بخش عمده ای از مشکلات این حوزه مربوط به خشکسالی است و میزان بارش ها طی 46 سال گذشته از روند منفی برخوردار بوده و سال به سال کاهش داشته است.
وی بخش دیگری از مشکلات حوزه آب استان اصفهان را به چگونگی مدیریت آب در بخش های کشاورزی، خانگی و صنعت مرتبط دانست و گفت: عدم اعمال مدیریت صحیح در این بخش ها در کنار رشد جمعیت، مشکلاتی را برای استان اصفهان ایجاد کرده است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: با اعمال مدیریت صحیح در این بخش ها باید مشکلات حوزه آب را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در استان اصفهان وجود دارد، در عین حال تصریح کرد: ولی این مشکلات بگونه ای نیست که با ظرفیت های موجود نتوان آنها را برطرف کرد به شرطی که بستر اجرایی توسط مسئولان فراهم شود.
وی طرح آمایش شهرستان ها را از طرح های مهم استان اصفهان دانست و افزود: خوشبختانه این طرح به مرحله نهایی رسیده است و امروز طرح آمایش شهرستان خوانسار بررسی شد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح، هدف گذاری و جهت توسعه شهرستانها را بصورت دقیق و بر اساس آمادگی هر شهرستان تعیین می کند و حتی در مرحله بعد بصورت روستایی قابل اجراست تا از اتلاف منابع و سرمایه جلوگیری شود و زمینه استفاده حداکثری از منابع انسانی و سایر منابع را فراهم می کند.
وی به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی اشاره کرد و افزود: براساس آمار از 1450 مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی؛ بخش اندکی از آن سرمایه گذاری شده است.
مهر علیزاده ادامه داد: در خصوص موانع سرمایه گذاری در این بخش، دستگاه ها باید بررسی دقیق تری داشته باشند و تا جلسه آینده باید دلایل عدم تحقق اهداف در این بخش را ارائه کنند.
وی در ادامه به توسعه فعالیت های هنری و فرهنگی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: ایجاد سالن های بزرگ تئاتر و موسیقی که جزو مشخصات هنر مردم اصفهان است باید مورد توجه قرار گیرد و زمینه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی و افراد علاقه مند در بخش فرهنگ و هنر استان، بیش از پیش فراهم شود.
در این جلسه، نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه استاندار اصفهان و اینکه خود را نوکر و خادم مردم می داند، شاه کلید حل مشکلات جامعه است.
حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه همدلی خوبی بین نمایندگان استان اصفهان وجود دارد، افزود: فرصت خوبی است تا با همکاری و همدلی با مدیریت استان بتوانیم مشکلات اصفهان را برطرف کنیم زیرا همه ما نسبت به مردم مسئولیت داریم و باید مردم را برای نظام حفظ کنیم.
وی حمایت نمایندگان استان از رویکرد مدیریت ارشد استان اصفهان را اعلام کرد.
همچنین در پایان جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گزارشی از نحوه امداد رسانی به استان های حادثه دیده زلزله غرب کشور ارائه کرد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.