به گزارش ایرنا، سید علی قریشی شنبه در جمع خبرنگاران اردستان گفت: استان اصفهان از سال 1342 تا 1394 تعداد 23 هزار شهید، 49 هزار جانباز (پنج تا 70 درصد) و سه هزار و 556 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد و از نظر جامعه ایثارگری رتبه نخست کشور را داراست و نیازمند توجه ویژه مسئولان می باشد.
وی افزود: 18 هزار شهید استان اصفهان جوانان 14 تا 23 ساله ای بودند که داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند؛ همچنین این استان اصفهان با تقدیم 110شهید مدافع حرم بعد از استان های خراسان رضوی و قم رتبه سوم را در کشور دارد.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به تحصیل 15 هزار دانشجو و چهار هزار دانش آموز خانواده ایثارگران این استان بیان کرد: برنامه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، زیارتی، یادواره شهدا، فعالیت های قرآنی و مسابقه های گوناگون در 73 مدرسه شاهد برگزار می شود اما کافی نیست.
او در ادامه به جمع آوری و انتشار 800 هزار سند از آثار شهدای استان اصفهان در قالب سه جلد کتاب اشاره کرد و گفت: تعدادی از سندها همچنان در حال تدوین بوده و نزدیک به یک هزار و 200 مصاحبه در مورد زندگی خانواده شهدا، نحوه اعزام شهید و شهادت آنها انجام و در قالب تاریخ شفاهی ضبط شده است.
قریشی عنوان کرد: اقدام های خوبی صورت گرفته اما کفایت نمی کند و اگر مسئولان می خواهند خدمتی به خانواده ایثارگران بکنند، با توجه به سالخوردگی و مراجعه اندک آنها به اداره ها باید خدمات به هنگام باشد.
وی در ادامه به 324 شهید تقدیمی اردستان اشاره کرد و گفت: هفت سردار شهید، 44 نفر آزاده، تعداد زیادی جانبار، ایثارگر و خانواده 2 شهید در کنار شخصیت های برجسته علمی، مذهبی و سیاسی جایگاه خاصی به این شهرستان داده اما هنوز از توسعه لازم بهره مند نشده است.
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: تشییع 45 شهید در خرداد سال 1360 در اردستان نشان از انقلابی بودن مردم دیندار این شهرستان است و باید افکار عمومی و به ویژه رسانه ها در زنده نگه داشتن یاد این شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت کوشا باشند.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.