به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز دوشنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' اضافه کرد: ادارات و وزارتخانه ها هدف مشخصی را برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده دنبال نمی کنند و هر یک برای خود دستورالعمل هایی دارند و در اینخصوص بصورت جزیره ای عمل می کنند.
وی که در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سخن می گفت، با انتقاد از جزیره ای عمل کردن سازمان ها و دستگاه های دولتی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان افزود: تولید کننده برای ایجاد یک واحد تولیدی نیازمند امکانات و خدماتی از جمله برق، آب، مجوز و غیره است و هر یک از دستگاه های اجرایی و سازمان های خدماتی برای ارائه امکانات مورد نیاز، مجوزی خاص را مطالبه می کنند و با دریافت هزینه های زیاد، تولیدکننده را تحت فشار قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بیان کرد: این درحالیست که تولید کننده قرار است در کشور اشتغالزایی و دولت را برای تحقق یکی از وظایف خود یعنی ایجاد اشتغال یاری کند.
وی تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید تصمیم گیری صحیح و متمرکزی داشته باشد و دستگاه های دولتی را در این زمینه هماهنگ کند.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: عاقلانه نیست از طرفی تولیدکننده تحت فشار قرار گیرد و از سوی دیگر با برگزاری همایش، درصدد تشویق تولیدکنندگان برآییم بلکه باید حمایت ها واقعی و کارساز باشد.
امام جمعه اصفهان در ادامه در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق هایی از سوی دولت برای تولید کنندگان را خواستار شد و افزود: می توان برای تولیدکنندگانی که اشتغالزایی فراوانی دارند زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و بدون سود و حتی معافیت مالیاتی تا پنج سال درنظر گرفت.
وی با اشاره به دیدارش با رئیس جمهوری در ابتدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بنده به آقای روحانی گفتم باتوجه به شرایط موجود کسی که پنج میلیارد تومان در بانک بگذارد، بدون پرداخت مالیات و ریسک پذیری، بیش از 100 میلیون سود دریافت می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: خطاب به رئیس جمهوری گفتم اگر می خواهید تولید رونق پیدا کند، باید کاری کنید که این تولیدکننده با هزینه سرمایه خود در تولید، سود بیشتری از سود بانکی دریافت کند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد مسئول برای حمایت از سرمایه گذاران رغبت نمی کنند تصریح کرد: اسلام با فقر مخالف است نه با کسب درآمد و پولدار شدن افراد.
در ابتدای این دیدار، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه ماده 6 قانون حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: قرار است این قانون توسط استانداری ها اجرایی شود.
' سیّد محمود نوابی' افزود: بر این اساس در پایان هر سال، استانداران با پایش همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی، برترین سازمان ها را از نظر خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و شفافیت اطلاعات معرفی نمایند.
استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال و با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور را دارد و در بین استان های کشور در زمینه اشتغال پس از تهران، دوم است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.