به گزارش ایرنا ، لینهارت که روز چهارشنبه هفته گذشته از اصفهان بازدید و با رسول زرگرپور استاندار سابق اصفهان دیدار کرد در این باره نوشت: ظرفیت بالقوه زیادی برای تعمیق همکاری ها در بخش تجاری ، سرمایه گذاری ، گردشگری و فرهنگ وجود دارد.
لینهارت گفت: از رئیس جمهوری ایران برای سفر به اتریش دعوت کرده است و دکتر حسن روحانی در آینده ای نزدیک به وین سفر خواهد کرد.
وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور بویژه در زمینه اقتصادی پس از اجرایی شدن برجام ابراز امیدواری کرد که هیات های تجاری ایران و اصفهان نیز دکتر روحانی را در سفر به اتریش همراهی کنند.
قائم مقام وزیر امورخارجه اتریش با اشاره به تغییر استاندار اصفهان گفت: مطمئن هستم که ارتباطات عمیق اتریش با اصفهان در دوره تصدی استاندار جدید اصفهان نیز ادامه خواهد یافت.
لینهارت در توییتر خود همچنین اعلام کرد که در اصفهان با اسقف کلیسای ارامنه اصفهان دیدار و درباره وضعیت اقلیت های دینی در ایران با او گفت وگو کرده است.
لینهارت که روز یکشنبه نیز با مقامات کشورمان در ایران دیدار کرد، در پیامی توئیتری بر اهمیت اجرای کامل و تداوم توافق هسته ای (برجام) و گروه پنج به علاوه یک تاکید کرد.
وی بعدازظهر یکشنبه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.
قائم مقام وزیر امورخارجه اتریش در سفر به ایران همچنین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امورخارجه، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و با آنان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای گفت وگو کرد. وی ظهر پنجشنبه به وین بازگشت.
اروپام**1078*شبس*1613* / 2093 ** خبرنگار: بابک جعفری*انتشار دهنده: عبدالله غفاری ** باز نشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.