مدیریت دانش، رویکردی یکپارچه برای شناسایی، کسب و استخراج، بازیابی، ارزیابی، تسهیم و خلق کلیه منابع دانش سازمان است بگونه ‌ای که سازمان را در جهت دستیابی به اهداف خود کمک کند.
به گزارش ایرنا، ' سعید توکلی ' روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: این سیستم با هدف برقراری ارتباط بین خبرگان و افراد مجرب شرکت و جمع آوری و انتقال دانش آنها به افرادی است که نیاز به دانش جدید در جهت رفع نیازهای شرکت و ارتقای عملکرد آن دارند.
وی اظهارکرد: استقرار سیستم مدیریت دانش در صنعت نفت و گاز، با توجه به پیشرفت های سریع فناوری و اهمیت سرمایه دانش و تجربه اندوخته، بسیار ضروری است.
توکلی با اشاره به ارائه حدود 150 مقاله در نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران، تصریح کرد: هدف ما اجرایی کردن این مقاله ها در شرکت انتقال گاز ایران است.
وی همچنین با اشاره به اینکه دبیرخانه این همایش بطور دائمی در شرکت انتقال گاز ایران مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش بصورت سه سالانه برگزار می شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم با اشاره به اهداف کلان برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه بر توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از همه فناوری ها تاکید شده است.
سعید مومنی افزود: همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران نیز در این جهت برگزار شد که کلاس آن در سطح بین المللی بود.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم بااشاره به تدوین پیش نویس آیین نامه مالکیت فکری در مجموعه وزارت نفت گفت: بزودی برای اجرایی شدن این آئین نامه در وزارت نفت اقدام خواهد شد.
سعید پاک سرشت، تدوین این آیین نامه را یکی از اقدام های لازم برای تسهیل امور مربوط به فعالیت های علمی و فناوری متخصصان و کارکنان مجموعه وزارت نفت خواند و افزود: این آئین نامه برای حمایت و ثبت فعالیت های علمی کارکنان، ضروری است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت تدوین آیین نامه ای برای حمایت از فعالیت های نوآورانه کارکنان تصریح کرد: لازم است ابزار تشویقی مانند پاداش مقاله ها نیز برای ایجاد انگیزه در میان کارکنان و متخصصان در نظر گرفته شود.
پاک سرشت همچنین تاکید کرد که در شرایط فعلی کشور هیچ چیز به انداره توسعه علمی، تاثیرگذار نیست.
وی با بیان اینکه توسعه علمی مصداق واقعی و تعبیری از اقتصاد مقاومتی است، افزود: این مفهوم در علم اقتصاد امروز به طور کامل جا افتاده و اقتصاد دانش بنیان نیز هم راستا با آن است.
در این مراسم از حدود 150 ارائه کننده مقاله های علمی در نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران تجلیل شد.
نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران با شعار ' انسان، تجهیز و محیط زیست ' روزهای نهم و دهم آبان در اصفهان برگزار شد.
از 409 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، 66 مقاله بصورت شفاهی، 44 مقاله بصورت پوستر چاپی و 38 بصورت پوستر الکترونیکی ارائه شد.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.