به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار دفاعی ایرنا، در سومین مرحله از روز نخست هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت 96 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو24 و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعیین شده کردند.
در این مرحله از رزمایش هواپیمای اف 4 با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه کردند.
امیر سرتیپ دوم مسعود روز خوش سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مرحله از رزمایش، جنگنده بمب افکن های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، اقدام به سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست کردند.
وی افزود: همچنین سوختگیری شبانه هواپیمای سوخو24 به سوخو24 برای نخستین بار در ارتفاع پست با موفقیت انجام شد.
به گزارش ایرنا، مرحله اصلی و عملیاتی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، صبح امروز با رمز مقدس یا ابوالفضل العباس (ع) در منطقه عمومی اصفهان با مشارکت تمامی پایگاه های شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هشتم شهید امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی اصفهان آغاز شد.
اجتمام(3)**7029*1724*1193** / 2093 ** خبرنگار: فرهاد شرف پور * انتشار: حسین فتح الهی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.