محسن یارمحمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بزرگترین پارک طبیعی اصفهان با گنجایش یک هزار نفر گردشگر می تواند کمبود اقامتگاه در شمال استان را نیز جبران کند و با توجه به نزدیکی این مجموعه گردشگری به منطقه نمونه مرنجاب، فرصتی مناسب در اختیار مسافران قرار دهد.
وی توسعه اقامتگاه های بوم گردی را از دیگر اولویت های استان اصفهان خواند و افزود: کویر مرنجاب در صورت تمهید زیرساخت ها و خدمات به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و بکر می تواند نقش مهمی در رونق گردشگری این منطقه داشته باشد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: هم اکنون 220 اقامتگاه بوم گردی در این استان فعال است و از این نظر رتبه نخست کشور را داراست.
مدیر پارک طبیعی کویر مرنجاب نیز به ایرنا گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال طی آخرین مرحله های آماده سازی است و بخش نخست آن تا ماه آینده به بهره برداری می رسد.
حسین انصاری اضافه کرد: پارک طبیعی آران و بیدگل شامل بخش های مختلفی از جمله باغ پرندگان، غرفه های صنایع دستی، پیست شترسواری و زمین های ورزشی است و در واقع بزرگترین پارک طبیعی کشور خواهد شد که البته طرح های توسعه ای هم برای افزایش خدمات گردشگری در مرحله های بعدی مد نظر قرار دارد.
پارک طبیعی محیطی است که در آن فعالیت های تفرجی همگام با شناسایی و چگونگی برخورد با مسائل زیست محیطی از جنبه های گوناگون آموزش همگانی صورت می گیرد.
فرضیه اصلی طراحی پارک های طبیعی فراهم آوردن پشتوانه های اقتصادی علمی و زیست محیطی مناسب برای آموزش عمومی و ایجاد فرهنگ درست زیست محیطی می باشد.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از جاذبه های گوناگون طبیعی و تاریخی در شمالی ترین نقطه استان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
خبرنگار: حسین منصوری فر** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.