مسئول واحد پیشگیری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: با اجرای طرح های غربالگری در سال گذشته تاکنون بیش از 430 نفر در شهرستان تیران و کرون که مبتلا به بیماری قلبی و عروقی بوده اند شناسایی شده اند.
ابوالفضل حجاری افزود: خطر بیماری دراین افراد بالای 30 درصد بود که در صورت تداوم این شرایط بی خبری منجر به افزایش درصد بیماری آن ها می شد که هم اینک تحت مراقب هستند.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته 90 بیمار مبتلا به دیابت و بیش از 800 نفر دچار کلسترول بالای خون در شهرستان تیران و کرون شناسایی شده است.
مسئول واحد پیشگیری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی و سرطان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح با عنوان طرح پن اجرا می شود که پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی و سرطان در افراد بالای 30 سال مورد هدف است.
وی اظهارکرد: افراد بالای 30 سال شهرستان تیران و کرون در قالب طرح پن مورد خطر سنجی و بررسی قرار می گیرند و در صورت مشاهده علائم بیماری این افراد به پزشک معرفی و سبک زندگی آن ها اصلاح می شود.
حجاری با بیان اینکه طرح پن از بهمن ماه سال گذشته شروع شده، یادآورشد: با اجرای این طرح بیش از 35 هزار نفر از مردم شهرستان تیران و کرون تحت پوشش غربالگری قرار می گیرند که تاکنون 6 هزار نفر معاینه شده اند.
وی با اشاره به اجرای طرح FT برای گروه سنی 50 تا 70 سال به منظور سنجش و پیشگیری از سرطان خاطرنشان کرد: بیش از هزار نفر از مردم این شهرستان مورد هدف این طرح خواهند بود که تست و بررسی 900 نفر انجام شده است.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
گ 7131/ 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.