به گزارش ایرنا، حسنعلی حاجی دلیگانی دوشنبه شب در مراسم عقد قرارداد احداث کارخانه گلابگیری، عرقیات و اسانس در میمه با مشارکت بنیاد برکت و شرکت تعاونی گلستان اظهارکرد: از توان و ظرفیت همه افراد و بخش ها باید برای توسعه و آبادانی منطقه استفاده کرد.
وی عضویت و مشارکت همه مردم میمه در شرکت تعاونی گلستان را از خصوصیات برجسته این شرکت بیان کرد و گفت: عدم دخالت های سیاسی در این شرکت یکی از نکات مهمی بود که اعضا با سلایق گوناگون برای آبادانی کشور و کار کردن برای مردم دست به دست هم دادند.
نماینده قوه مقننه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان افزود: برای آبادانی و توسعه کار، تولید و ایجاد اشتغال باید به گونه ای عمل کرد که با ایجاد هم افزایی، از ظرفیت نیروها در مسیر پیشرفت گام برداشته شود.
حیسنعلی حاجی دلیگانی از احداث یک باب مدرسه توسط بنیاد برکت در میمه خبر داد و افزود: روند اجرایی احداث این مدرسه آغاز شده است.
وی بابیان اینکه دیدگاه بنیاد برکت برای اجرای پروژه های اشتغال زایی کسب منفعت و سود سرشار برای این بنیاد نیست، افزود: براساس مذاکرات انجام شده با مسئولان بیناد برکت، این بنیاد افزون بر مشارکت در احداث کارخانه گلابگیری، عرقیات و اسانس میمه برای همکاری در طرح های دیگر این منطقه نیز آمادگی دارد.
حاجی دلیگانی اجرای این پروژه را برای برون رفت بخش میمه از کمبود درآمد، کافی ندانست و گفت: سال گذشته ایجاد یک ناحیه صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد و قرار است از ابتدای مهر امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
وی به رفتار مخرب بعضی از افراد در روز کلنگ زنی احداث شهرک صنعتی در بخش میمه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این افراد نباید مانع توسعه و پیشرفت این بخش باشند و این را بدانند که ما خسته نخواهیم شد.
نماینده قوه مقننه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان به طرح گلخانه حسن رباط میمه نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده مشکل تامین آب برای ایجاد گلخانه در روستای حسن رباط برطرف شده است اما متأسفانه هیچکس برای اجرای این پروژه قدمی برنداشت.
به گزارش ایرنا، براساس قراردادی که دوشنبه شب منعقد شد، مقرر است «بنیاد برکت» و شرکت تعاونی « گلستان» با همکاری یکدیگر یک کارخانه ۶۸۰ تنی گلابگیری، عرقیات و اسانس با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۰۰ نفر در بخش میمه راه اندازی کنند.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در مراسم عقد قرارداد احداث این کارخانه، حجم سرمایه گذاری در پروژه احداث کارخانه گلاب گیری میمه را چهار میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی کرد و گفت: ۴۹ درصد از سهم آورده سرمایه سهم بنیاد برکت و ۵۱ درصد نیز بر عهده شرکت تعاونی گلستان میمه است.
بخش میمه در 100 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و دارای سه شهر به نام های میمه، وزوان و لای بید و هفت روستای واجد حد نصاب تشکیل شورا به نام های زیاد آباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.