به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محمدتقی امینی عصر روز پنجشنبه در ششمین سالگرد شهادت سردارعباسعلی جان‌نثاری فرمانده گروه توپخانه 15 خرداد که در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و به ‌ویژه شهدای مدافع حرم و توپخانه 15 خرداد، افزود: شهید جان‌نثاری از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: آمریکا دشمن قسم خورده ایران است و از هر فرصتی از جمله تشدید و تحمیل تحریم ها علیه ایران برای صدمه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می کند ولی این امر چیزی جدیدی نیست و جوانان ایرانی با ساخت موشک و هواپیما و ابتکارات و اختراعات مختلف ثابت کرده اند که در برابر هر سختی مقاومت خواهند کرد همانطور که در گذشته نیز چنین بودیم.
وی با بیان اینکه دشمنان از ولایتمداری، شجاعت و ایثار ملت و جوانان ایران واهمه دارند گفت: انقلاب اسلامی مرهون بیداری و بصیرت ملت ایران است و اکنون نیز جوانان امروز چیزی از جوانان دیروز ندارند.
جانشین فرماندهی قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) اظهارکرد: امروز اگر دشمن اطمینان داشت که بر ایران پیروز می شود به ما حمله می کرد اما می داند که جوانان ما با شهامت و با استفاده از امکانات محدود از عهده دفاع از خاک و ناموس خود برمی آید.
وی با اشاره به شهادت محسن حججی گفت: این شهید والا مقام افتخار و عظمتی در جهان اسلام آفرید و به فرموده رهبر معظم انقلاب قدرت خدا در مقابل چشم همگان شد.
وی بیان کرد: دشمنان ایران و اسلام می خواهند فرهنگ ایثار و شهادت را از ما بگیرند زیرا تا زمانی که فرهنگ ایثار در جامعه ای وجود داشته باشد آن ملت پیروز هستند.
سردار امینی درباره وضعیت داعش در عراق و سوریه نیز گفت: حضور داعش در عراق به اتمام رسیده و از اشغال داعش پاکسازی شده است و در آینده نزدیک از سوریه نیز خارج خواهند شد زیرا تاب مقاومت در برابر رزمندگان اسلام و حزب الله را ندارند و به شکست خود واقف شده اند.
پس از سخنرانی سردار امینی جانشین فرماندهی قرارگاه عملیاتی سیدالشهدا (ع) در مراسم تشریفات نظامی با حضور فرماندهان سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و خانواده های شهدا، با اهدای سبد گل و حضور بر سر مزار شهید جان نثاری به مقام شامخ این شهیادای احترام شد. سردار عباسعلی جان‌نثاری فرمانده گروه توپخانه 15 خرداد شامگاه 16 شهریورماه سال 1390 هنگام مقابله با گروه تروریستی پژاک در شمال غرب کشور به شهادت رسید.
پیکر پاک و منور سردار شهید عباسعلی جان‌نثاری در گلستان شهدای اصفهان کنار قبور شهیدان خرازی، کاظمی و حسن غازی آرام ‌گرفته است.
گ/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون * انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.