به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با بخشداران و دهیاران کاشان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و 600 دهستان در کشور داریم و سعی می شود ناحیه های صنعتی در تمام آن ها با هماهنگی و نظر فرمانداران و بخشداران ایجاد شود.
وی ادامه داد: ایجاد مجتمع های آموزشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی برای هر دهستان در دستور کار دولت است تا کیفیت خدمات مختلف برای روستاییان و شهر نشین ها یکسان شود.
وی با بیان این که 90 درصد آب موجود در کشور صرف کشاورزی، 7 درصد صنعت و 3 درصد برای شرب مصرف می شود افزود: باید اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد تا مصرف آب در کشاورزی کمتر شود.
رضوی فعالیت های کاشان در اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب را ستودنی ذکر کرد و گفت: کاشان مرکز گلاب گیری و فرآوری گیاهان دارویی در کشور است و همواره روستاییان این شهرستان در اصلاح الگوی کشب و مصرف آب پیشتاز بوده اند.
وی با اشاره به اینکه دهیاران سربازان گمنام توسعه در روستاها هستند اظهار کرد: وظیفه دولت ایجاد امنیت شغلی برای این قشر تلاشگر جامعه است و اقدام هایی در این زمینه در حال پیگیری است.
وی با بیان این که بحث اشتغال و درآمد زایی برای روستاییان بسیار جدی است تصریح کرد: باید در روستاها بحث آموزش های فنی و حرفه ای ،صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد تا منجر به اشتغال پایدار در روستاها شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری روز چهارشنبه با سفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید و شامگاه چهارشنبه برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان شرکت کرد.
وی هم چنین امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کاشان حضور می یابد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.