به گزارش ایرنا، محمود قهرمانی روز چهارشبنه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی تماس مخبران محلی با یگان حفاظت محیط زیست کاشان مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده قمصر و برزُک در ارتفاعات «اولقوم» ، محیط بانان منطقه به محل اعزام شدند.
وی افزود: محیط بانان پس از یک ساعت دوربین کشی با مشاهده سه نفر متخلف شکار و صید در منطقه به تعقیب آن ها پرداختند و متخلفان به سمت ارتفاع های صخره ای متواری شدند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش محیط بانان یکی از شکارچیان دستگیر شد که از این متخلف یک کوله پشتی آغشته به خون و آثار حیوان وحشی شکار شده و ادوات شکار کشف و موتورسیکلت وی نیز کشف و توقیف شد.
قهرمانی تصریح کرد: پس از ساعتی تجسس، ماموران موفق به کشف سر یک حیوان وحشی از نوع کل شدند و متخلفان متواری شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام های قضایی شد.
منطقه حفاظت شده به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنیها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می گیرد.
بر اساس قانون شکار و صید، شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون قابل تعقیب و مجازات است.
وسعت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان 60 هزار هکتار است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.