به گزارش ایرنا، رقابت های جهانی پارا دو و میدانی لندن با حضور بیش از یکهزار ورزشکار از 100 کشور دنیا از 23 تیر تا اول مرداد در لندن برگزار شد و کاروان ایران نیز با 20 ورزشکار در این مسابقات حضور یافت.
در این رقابت ها، کاروان چین با کسب ۳۰مدال طلا، ۱۷ نقره و ۱۸ برنز به عنوان قهرمانی رسید و کاروان ایران نیز با سه مدال طلا، ۱۲ نقره و پنج برنز در جایگاه هجدهم قرار گرفت.
روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: علیرضا مختاری در این رقابت ها به عنوان پرتابگر وزنه در کلاس اف 53 با پرتاب هشت متر و 35 سانتی متر ضمن شکستن رکورد آسیا، در رقابت با حریف آمریکایی خود که نایب قهرمان جهان بود، او را شکست داد و مدال طلا را در این رقابت از آن کشورمان کرد.
علیرضا مختاری همامی که از سال 2014 تا کنون نفر اول رنکینگ جهانی در پرتاب دیسک معلولان دنیا است، در رشته تربیت‌بدنی در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) مشغول به تحصیل است.
برخی از مقام‌های جهانی این ورزشکار شامل کسب مدال طلا در مسابقات پارا آسیایی اینچیون کره جنوبی در پرتاب وزنه و شکستن رکورد آسیا در سال 2014 در این ماده، کسب مدال طلا در مسابقات پارا آسیایی اینچیون کره جنوبی 2014 در پرتاب دیسک و همچنین شکستن رکورد آسیایی در این ماده، کسب رتبه چهارم مسابقات جهانی دومیدانی معلولین 2015 قطر و کسب رتبه چهارم مسابقات پارا المپیک 2016 برزیل ریو است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) حدود 20 هزار دانشجو، 400 عضو هیات علمی تمام وقت و 14 مرکز تحقیقاتی دارد و یکی از دانشگاه های جامع آزاد کشور بشمار می آید.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.