این یادداشت حاکیست: شهر دارای دو بعد جسمانی و کالبدی و روحی است، از نظر کالبدی شهر مکانی دارای ساختما‌ن‌ های بلند، خیابان‌ها، ادارات، پارک‌ها و زیرساخت‌ها و ... و ازنظر اقتصادی نیز فضایی که دارای وجه غالب اشتغال صنعتی و خدماتی بوده و متفاوت از اشتغال توأم با تولید در روستا به شمارمی‌رود، بسیاری از صاحبنظران معتقدند که حد اعلای مرحله بلوغ فرهنگی، اجتماعی شهروندان یک شهر در فضاهای شهری به وقوع می‌ پیوندد.
در ادامه این مطلب می خوانیم: همان جایی که علاوه برفرم و کالبد دارای مفهومی وسیع‌تر با عنوان محتواست، یکی از این فضاها پیاده‌ راه‌ها هستند، پیاده ‌راه‌هایی جذاب جهت حضوروتعمق مردم. پیاده‌ روی، ساده ‌ترین نوع جابجایی بین مبداء و مقصد است و گونه‌ ای ازحمل ‌و ‌نقل است که به صورت مستقل، متغیر و بدون وابستگی به ابزار یا وسیله ‌ای خارجی امکان‌ پذیراست.
این روزنامه در ادامه نوشت: شهر به لحاظ ساختار جمعیتی، کالبدی، وسعت، سرعت بالا، تنوع در سبک زندگی باعث سست شدن روابط اجتماعی می ‌شود و این ساختار بی‌ روح عملا گوشه‌ گیری و تنهایی شهروندان را در پی دارد و به لحاظ جامعه‌ شناختی می ‌تواند نوعی تهدید برای جامعه به حساب آید، تنهایی می‌تواند زمینه ‌های انواع مسائل روانی و اجتماعی ازجمله افسردگی، خودکشی و .. را فراهم کند، بالاخص منجربه بی ‌تفاوتی شهروندان نسبت به مسائل اجتماعی و شهری می‌شود.
در ادامه این یادداشت افزوده شده است: از یاد نبریم شهری که فاقد زیرساخت‌های لازم و فضاهای عمومی سازنده و مبتنی بر ویژگی اجتماع ‌گرایانه است، شهروندان خود را به عزلت ‌نشینی و تنهایی دعوت می‌کند که نتیجه آن بروز روابط اجتماعی ضعیف و ناسالم خواهد بود.
گ / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.