نماینده مردم اصفهان در مجلس از برداشته شدن مهمترین مانع توسعه فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت: توسعه فرودگاه اصفهان گام بسیار بزرگی برای پیشرفت گردشگری این استان خواهد بود.

ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان، با اشاره به از میان برداشته شدن مهم‌ترین مانع توسعه فرودگاه اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌هایی که طی چند ماه گذشته انجام شد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اراضی لازم برای گسترش فرودگاه اصفهان را در اختیار این فرودگاه قرار خواهد داد.

وی افزود: از ماه‌ها قبل طرح‌های مورد نیاز توسعه فرودگاه اصفهان را در نظر گرفتیم و جلسات متعددی با وزرای دفاع، اقتصاد و راه و شهرسازی برگزار کردیم که خوشبختانه به نتیجه رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توافقات انجام گرفته در قالب برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی استان انجام شد و سرانجام با مساعدت‌های دکتر طیب نیا، رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی اصفهان، قرار بر آن شد تا وزارت اقتصاد نسبت به تهاتر وجوه مربوطه با وزارت دفاع وارد شود.

تاج‌الدین تصریح کرد: توسعه فرودگاه اصفهان گام بسیار بزرگی برای پیشرفت اصفهان خواهد بود که می‌تواند منجر به تثبیت و افزایش رشد گردشگری در اصفهان شود و ظرفیت‌های بالقوه بسیار دیگری را نیز فعال کند.

photo_2017-07-19_09-25-03

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران‌هایی نظیر آلودگی و آب باید به مدل‌های جدید توسعه همچون گردشگری و فناوری روی آورد. توسعه گردشگری در اصفهان نیاز به یکسری زیرساخت‌ها چون ارتقا کلاس فرودگاه به‌عنوان مبدأ ورود گردشگران به اصفهان یا افزایش ظرفیت تخت‌های اصفهان از 15000 نفر به رقمی بین 50 تا 100 هزار تخت دارد.

تاج‌الدین افزود: ورودی گردشگران خارجی به اصفهان در سال‌های اخیر 400 درصد رشد داشته و اصفهان از 27 نوع توریسم توانایی جذب حداقل 17 نوع توریسم دارد که برای رسیدن به این هدف نیازمند ارتقای زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه هستیم.

تاج‌الدین افزود: متأسفانه فرودگاه اصفهان‌ظرفیت بیش از 10 پرواز را ندارد که به‌هیچ‌وجه با ظرفیت‌های بالقوه اصفهان سازگار نیست. با نامه‌نگاری‌هایی که با دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه داشتیم نیز خواستار تخصیص بودجه برای این فرودگاه شدیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.