به گزارش ایرنا، حمید رضا مومنیان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کاشان اظهارکرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم با وجود غفلتی که در این حوزه انجام گرفته، رسیدگی به صورت علمی و کارشناسی بوده است.
وی از افغانستان به عنوان بزرگترین کانون تولید مواد مخدر در جهان و در همسایگی ایران نام برد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا از این معضل و مشکل به عنوان نفوذ در کشورهای مستقل بهره می برد و راهی برای سلطه برکشورهای است.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مواد مخدر به عنوان یک ابزار سیاسی در جهان برای به تباهی کشاندن جوانان و از بین بردن سرمایه های کشورهایی بهره گیری می شود که حاضر به پذیرش نظام سلطه نیستند.
وی افزود: در سطح جهانی در مدت 10 سال گذشته شمار مصرف کنندگان مواد مخدر 19 درصد رشد داشته که این رشد فزاینده در تقاضای مصرف و به طبع آن تولید بیشتر مواد مخدر برای درآمد، زیادتر شده است.
مومنیان تصریح کرد: تولید مواد روانگردان جدید که تولید و مصرف آنها ساده است تا سال 2017 ، 322 درصد رشد داشته که فاجعه جهانی است.
وی گردش مالی حوزه مواد مخدر را 1400 تا 1600 میلیارد دلار در سال بیان کرد و گفت: این رقم سود وافری را نصیب یک میلیون نفر در تجارت قاچاق مواد مخدر، می کند.
به گفته وی، فروش مواد مخدر همچنین باعث رشد تروریسم و ایجاد جرائم سازمان یافته در جهان شده که خسارتهای جبران ناپذیر را از این ناحیه بر کشورها وارد کرده است.
فرماندار کاشان یادآور شد: در حوزه مواد مخدر با کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر و رشد مصرف مواد مخدر دربین جوانان در جهان نیز روبرو شده ایم.
وی افزود: در منطقه نیز در20 سال گذشته شاهد رشد 247 درصدی در سطح زیرکشت خشخاش فقط درکشور افغانستان بوده ایم که آمریکا با ادعای مبارزه با تولید موارد مخدر به این کشور وارد شد و برای نفود در کشورها بهره می برد.
مومنیان اضافه کرد: در سال 76، 58 هزار هکتار تریاک در افغانستان کشت می شد که در سال جاری به 201 هزار هکتار افزیش یافته و این نتیجه مبارزه آمریکا با موادمخدراست.
به گفته وی، تولید تریاک در افغانستان در این 10 سال گذشته رشد وحشتناک 71 درصدی داشته است و تولید 2804 تن در سال 75 به 4800 تن در سال 95 رسیده است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.