*** همایش ' روز جهانی بدون دخانیات' در تالار لقمان مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.
چهارم تا دهم خرداد به عنوان 'هفته بدون دخانیات' در کشور نامگذاری شده و سالروز جهانی بدون دخانیات، 31 ماه می مصادف با 10 خرداد و آخرین روز هفته ملی مبارزه با دخانیات است.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ مصرف سالانه سیگار در کشور ما50 تا 60 میلیارد نخ سیگار با گردش مالی یکصد هزار میلیارد ریال و هزینه درمانی 200 تا 300 هزار میلیارد ریال است همچنین حدود 50 تا 60 هزار از موارد مرگ و میر سالانه در کشور ناشی از مصرف مواد دُخانی است.
*** بخش نوزادان و اطفال مرکز آموزشی درمانی امام حسین (ع) با 24 تخت فعال و هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد ریال در ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در محل این مرکز بهره برداری می شود.
این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مرکز منطقه مرکزی و جنوب کشور است که 30 درصد بیماران از سایر استان های برای گرفتن خدمات درمانی به آن مراجعه می کنند.
در طرح توسعه این بیمارستان 24 هزار مترمربع و هزینه ای بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال فضای بیمارستانی با کمک خیرین در دست ساخت است.
مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین (ع) زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 91 با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بطور رسمی افتتاح شد. آزمایشگاه و بانک خون، تخت های اطفال، داروخانه، درمانگاه عمومی و تخصصی، دکل ارتباطی و بخش همودیالیز از جمله تجهیزات این مرکز آموزشی است.


****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
گ/7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.