به گزارش ایرنا، حمیدرضا ابوالحسنی زارع روز جمعه در جمع نمازگزاران سمیرمی با گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: کسب این عنوان با تلاش مجموعه کارکنان دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته محقق شده که جای تشکر دارد.
به گفته این مسئول، سعی مجموعه دادگستری سمیرم این بوده که امور مراجعه کنندگان یسرعت و دقت انجام شود که بحمدالله هیچ پرونده ای بلاتکلیف نداشته و همه پرونده های سال 95 تا آخر همان سال مختومه شده .
این مقام قضایی با بیان اینکه در همین مدت 14هزار و 801 پرونده ورودی به دادگستری شهرستان داشته ایم تصریح کرد: 14 هزار و 892 پرونده نیز از دادگستری در سال 95 خارج شد که عملکرد بالاتری از میانگین سالانه ورودی ما را نشان می دهد.
ابولحسنی زارع اشاره ای هم به فعالیت و کارنامه شوراهای حل اختلاف شهرها و روستاهای سمیرم داشت و توضیح داد: در 12 ماهه سال گذشته سه هزار و 612 پرونده در این مراکز بررسی و افزون بر سه هزار و 680 پرونده نیز مختومه شد.
رییس دادگستری شهرستان سمیرم این موضوع نشان می دهد هم دادگستری و هم شوراهای حل اختلاف مجدانه، قاطع و به سرعت کار مردم را پیگیری و پرونده ها را نهایی کرده اند.
وی با بیان اینکه کلنگ پزشکی قانونی در بلوار آبشار به زمین زده شده و فرد نیکوکاری حدود 400 میلیون تومان هزینه ساخت آن را تقبل کرده است ابزار امیدواری کرد: تا پایان سال یا اواسط بهار سال آینده شاهد ساخت این ساختمان و مجموعه پزشکی قانونی سمیرم باشیم.
وی این خبر را هم داد: با توجه به فضای محدود ساختمان دادگستری فعلی شاهد ساخت ساختمان دیگری در مجاور این ساختمان قضایی باشیم که تا پایان سال این مهم نیز عملیاتی شود.
ابوالحسنی زارع یکی دیگر از بخش های مهم کار شده در دادگستری در این سال ها را حذف کاغذبازی و ابلاغیه های کاغذی برشمرد و اضافه کرد: این موضوع از سال آینده در شوراهای حل اختلاف نیز صورت خواهد گرفت و تمام ابلاغ ها و عمده مکاتبات الکترونیکی خواهند شد.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ت/ - خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.