به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان، علیرضا چله دوان اظهار کرد: طرح کنارگذر کاشان از اهمیت استراتژیک و راهبردی در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور برای شهرستان برخوردار است.
وی افزود: عدم تخصیص مناسب و به موقع اعتبارها باعث شده بود که این طرح به فراموشی سپرده شود اما با پیگیری فرمانداری کاشان در دولت تدبیر و امید از طریق رایزنی با مسئولان استانی و مرکز، طرح کنارگذر مجددا احیا و مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت گرفته شد.
معاون فرماندار کاشان ادامه داد: پس از پیگیری های لازم، عملیات عمرانی و اجرایی در دو جبهه آغاز و در جبهه نخست مقرر شد شهرداری کاشان و از طریق منابع داخلی عملیات آزادسازی و زیرسازی مسیر را محقق کند و آسفالت و احداث تقاطع غیرهمسطح در محل اتصال کنارگذر به جاده قدیم کاشان و قم و اتصال آن به آزادراه در عهده اداره کل راه و شهرسازی اصفهان قرار گرفت.
چله دوان تاکید کرد: تمام عملیات آزادسازی و زیرسازی کنارگذر طی سه سال گذشته عملیاتی شده است اما اداره کل راه و شهرسازی برای انجام تعهدات خود و منابع طبیعی نیز برای در اختیار گذاشتن بخشی کوتاهی از مسیر همراهی لازم را ندارند و این در حالی است که کار به مرحله های پایانی خود رسیده است.
معاون فرماندار کاشان تصریح کرد: سیاست مدیریت ارشد این شهرستان بر حفظ کنارگذر کاشان به موازات کمربندی آران و بیدگل است و توسعه راه ها در هر دو شهرستان را به نفع مردم و منطقه می دانیم، از این رو مشکلات کمربندی آران و بیدگل در شهرستان کاشان برطرف شده است اما اراده ای برای برطرف کردن بخشی از کنارگذر کاشان که درحوزه استحفاظی شهرستان آران و بیدگل است، دیده نمی شود.
وی یادآور شد: مسئولان آران و بیدگل اطمینان داشته باشند که توسعه راه ها در دو حوزه شهرستان کاشان و آران و بیدگل در درازمدت به نفع مردم دو شهرستان و منطقه خواهد بود و شایسته است همانگونه که همکاری های لازم از سوی کاشان برای تحقق کنارگذر آران و بیدگل انجام گرفته است پاسخ مناسبی از سوی آران و بیدگل برای تحقق کنارگذر کاشان دیده شود.
معاون فرماندار کاشان بیان کرد: مردم شهرستان کاشان از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند همانگونه که در خصوص بازگشایی کمربندی آران و بیدگل در حوزه استحفاظی کاشان پیگیری به عمل آورد در خصوص بازگشایی کنارگذر کاشان در انتهای مسیر که در حوزه استحفاظی آران و بیدگل است، پیگیری لازم را به عمل آورده و اجازه ندهد سرمایه گذاری هنگفتی که در این خصوص انجام شده است، ابتر بماند.
کنارگذرشرقی کاشان به طول 28 کیلومتر و آران و بیدگل به طول 45 کیلومتر در سال 86 و در سفر دور اول و دوم ریاست جمهوری تصویب شد که بخشی از این دو کنارگذر در بدو تصویب عملیاتی شده است.
18 کیلومتر از کنارگذر آران و بیدگل در حوزه شهرستان کاشان و 14 کیلومتر از کنارگذر کاشان در حوزه آران و بیدگل است.
7408/6136 * تنظیم کنده: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.