به گزارش ایرنا، مرکز شتاب‌دهنده اَکسل در بهمن سال 95 با هدف قدرت و شتاب بخشیدن به توسعه‌‏ دهندگان کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با تخصیص منابع مالی، مربی‌گری و پشتیبانی تیم‌های کارآفرین با تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب در اصفهان راه‌ اندازی شد.
این مرکز با فراخوان‌های خود و برگزاری رویدادهای رقابتی از جمله ' نوآیش' میان تیم‌های داوطلب و با اعتبارسنجی کسب و کارهای پیشنهادی، تیم‌های برگزیده را برای ورود به فرایند شتاب‌دهی انتخاب می‏کند.
روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: در رویداد نوآیش، تیم‌های فن آفرین حاضر در دوره فن‌افزایی (پیش‌شتاب‌دهی) داوری شده و در نهایت هفت تیم به دوره فن‌آفرینی (شتا‌ب‌دهی) ورود پیدا کردند و یک تیم نیز برای توسعه محصول پذیرفته شد.
در فرآیند داوری نوآیش، هر تیم در 2 دقیقه ویدئوی تولیدی خود را پخش و در پنج دقیقه، فعالیت استارت‌آپ (فرایند آغازگر فن آفرینی) خود را به داوران ارائه کرد و همچنین پنج دقیقه فرصت برای پرسش و پاسخ داوران در نظر گرفته شد.
پس از ورود به مرحله فن‌آفرینی، تیم‌ها در یک دوره 110 روزه به تکمیل محصول و برنامه بازار خود می‌پردازند. همچنین روی این استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری حدود 35 میلیون تومانی صورت می‌گیرد.
قرار است رویداد نوآیش اَکسل اصفهان هر سال در 2 دوره برگزار ‌شود و در هر ساله نزدیک به 12 تیم به مرحله فن‌آفرینی می‌ رسند.
مرکز شتاب‌ دهنده اَکسل با مأموریت شتاب بخشیدن به توسعه تیم‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به ویژه در حوزه‌های گردشگری الکترونیک، اینترنت اشیا
(IoT)، بازی‌های روی بستر تلفن همراه و برنامه های کاربردی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با همکاری مشترک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت همکاران راهپویان همتا (همراه وس) تاسیس شده است.
ت/ 6022 / 3011 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.