به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد موسوی روز چهارشنبه در دیدار رئیس و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل با وی افزود: برای حراست از طبیعت به مردم می توان تعلیم داد تا زمین که هدیه ای از سوی خداوند نزد آن ها به امانت است را سالم نگاه دارند و سالم به آیندگان تحویل دهند.
وی بیان کرد: بدون شک محیط زیست سالم یکی از نعمت های الهی و بخشی از نظام خلقت است که ریشه در جهان بینی توحیدی دارد و این یعنی جهان و هر آنچه که در آن است تصویری از خداوند واحد به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در اسلام هر گونه رفتاری که منجر به فساد در عرصه محیط زیست شود نهی شده است چرا که خداوند بارها در قرآن کریم درباره ایجاد فساد در روی زمین هشدار داده است.
امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: حکومت اسلامی ، کردار انسان را در مواجهه با محیط زیست، نظارت و کنترل کرده و علاوه بر تنبیه افرادی که به محیط زیست آسیب می رسانند به آنهایی که از نتیجه سوء کردارشان بر محیط زیست بی خبرند هشدار می دهد.
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام کامل ترین سفارشات را برای حفاظت از محیط زیست دارد و تمامی جنبه های انسانی را در ارتباطی هماهنگ و موزون با مسیر الهی، در قرآن کریم به تصویر کشیده است که حفظ و حراست از عرصه های ملی همانا حفظ و حراست از اموال امام زمان (عج) می باشد و این امرخطیر بر عهده محیط بانان است .
وی با اشاره به گرمای طاقت فرسای منطقه کویری آران و بیدگل و تلاش شبانه روزی محیط بانان که با کمترین امکانات در حفظ این عرصه زحمت می کشند خواستار توجه ویژه مسئولین استانی به وضعیت محیط بانان و افزایش نظارت و ساخت هرچه سریع تر پاسگاه ها در این منطقه شد.
الهیار دولتخواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل نیز گزارشی از وضعیت محیط زیست این شهرستان، ارتقا منطقه و گونه های جانوری و اهمیت حفظ و حراست آنها ارائه کرد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.