خیران استان اصفهان در 13 سال اخیر، در 39 مورد احداث و تجهیز پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی استان مشارکت کرده اند.
در این سال ها،خیران شهرستان اصفهان با هشت مورد، نجف آباد و مبارکه چهار مورد، نایین، شاهین شهر و میمه، اردستان و فلاورجان هر کدام سه مورد، بُرخوار، تیران و کرون و چادگان هر یک دو مورد و خیران دهاقان، حبیب آباد برخوار، لنجان، شهرضا و نطنز نیز هر کدام با یک مورد، در اهدای زمین، احداث ساختمان و تجهیز پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی مشارکت داشته اند.
کمک خیران در 10 مورد در احداث ساختمان، 9 مورد ساخت پایگاه، هشت مورد تهیه زمین و احداث ساختمان، هفت مورد اهدای زمین، یک مورد مشارکت در تهیه زمین، یک مورد تجهیز پایگاه و یک مورد نیز اهدای آمبولانس بوده است.
مسئولان مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان معتقدند: با وجود این تعداد خَیِر در استان اصفهان، هنوز هم پایگاه های فوریت های پزشکی شهر اصفهان، از دید خیران مغفول مانده اند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در این باره گفت: اکنون هیچی کدام از پایگاه های این شهر از ساختمان برخوردار نیستند و تنها راه حل این مشکل، حضور خیرین در این عرصه است.
دکتر غفور راستین افزود: هزینه ساخت هر پایگاه بطور متوسط 200 میلیون تومان است.
تعداد پایگاه های شهرستان اصفهان 46 پایگاه شامل 11 پایگاه جاده ای و 35 پایگاه شهری است.
تماس های ورودی با پایگاه های اورژانس 115 استان اصفهان بیش از دو هزار تماس در هر شبانه روز است که بطور متوسط از این تعداد، 230 تماس در هر 24 ساعت منجر به اعزام آمبولانس و انجام ماموریت می شود.
این حجم ماموریت در طول شبانه روز در حالی صورت می پذیرد که پایگاه های اورژانس 115 در قالب کانکس هایی(اتاقک) بدون امکانات مناسب و در فضایی محدود و کوچک در حاشیه محوطه بیمارستان ها، ایستگاه های آتش نشانی و... برپاست.
قدر مسلم، این فضای محدود و کمبود امکانات در خور تلاشگران عرصه فوریت های پزشکی که هر روز شاهد وقوع حوادث بسیار و دلخراش و ماموریت هایی طاقت فرسا و پرتنش هستند، نیست از همین رو جای خالی خیران حوزه سلامت در عرصه اورژانس پیش بیمارستانی بسیار خالیست، خیرانی که بتوانند با اهدای زمین در نقاط شهری دارای دسترسی مناسب و سریع،گامی موثر در امدادرسانی به همشهریان خود بردارند.
گ/7135 / 6027 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.