به گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از مردم به تصور اینکه در ساعت های بعدازظهر و پس از وقت نماز و نهار، صف های رای در شعب انتخاباتی، خلوت تر و کوتاه تر شده باشد به شعب مراجعه کرده اند اما در کمال شگفتی و تعجب با صف های طولانی مواجه شدند.
یکی از رای دهندگانی که در صف رای در مسجد چهارده معصوم(ع) خیابان مهر اصفهان، منتظر فرا رسیدن نوبتش بود به خبرنگار ایرنا گفت: به چند شعبه در این محدوده مراجعه کردم اما همه آنها بسیار شلوغ بودند و صفی که در این مسجد وجود دارد با وجود طولانی بودنش، نسبت به سایر شعب کمی بهتر است.
خدایاری افزود: به نظر می آید باید حدود 2 ساعت در صف بایستم تا نوبتم فرا رسد.
پیرزنی 80 ساله در حالیکه عصا به دست داشت نیز در میان مردم حاضر در این صف به چشم می خورد که به دلیل کهولت سن بر روی صندلی نشسته بود و با راهنمایی مسئولان شعب به جلوی صف راهنمایی شد تا در اسرع وقت، کارهای مربوط به اخذ رای از وی انجام شود.
این پیرزن دلیل شرکت خود در انتخابات را آینده فرزندان و نوه هایش خواند و گفت: من به فکر آینده روشن و خوبی برای خانواده ام هستم و می خواهم بهترین شرایط برای آنها ایجاد شود.
خانم اسعدی اظهار امیدواری کرد که نتیجه انتخابات هرچه که شود، باعث عاقبت به خیری همه مردم بویژه جوانان شود.
یکی از جوانان حاضر در صف رای نیز گفت که به دلیل اینکه در اصفهان سه انتخابات برگزار می شود، فرایند رای گیری زمان بیشتری می برد به همین دلیل صف ها به کندی پیش می روند.
بسیاری از مردم نیز به شعب مختلف اخذ رای مراجعه می کنند تا خلوت ترین شعبه را نسبت به دیگر شعب پیدا کنند اما به نظر می آید با شلوغ تر شدن شعبه ها، این کار بسیار دشوار شود.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت، صبح روز جمعه همزمان سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد.
علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا، انتخابات اولین مرحله میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در شهرستان اصفهان در حال برگزاری است.
از جمعیت 2 میلیون نفری کلانشهر اصفهان، حدود یک میلیون و 500 هزار تن دارای شرایط رای دادن هستند.
مردم این کلانشهر امروز علاوه بر انتخاب رئیس جمهور و اعضای شورای شهر مورد نظر خود باید نماینده پنجم خود برای مجلس شورای اسلامی را نیز انتخاب کنند.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.