به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: برای شهرستان کاشان 65 حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درنظر گرفته شده که 58 حوزه آن روستایی و بقیه شهری هستند.
وی با اشاره به 27 روستا در بخش مرکزی، 16 روستا در بخش قمصر، 24 روستا در بخش نیاسر و 17 روستا در بخش برزُک افزود: 189 شعبه الکترونیکی برای جمع آوری آرای شوراهای اسلامی فقط در شهر کاشان نیز پیش بینی شده است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان با بیان این که افزون بر 8 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات شهرستان دخیل هستند، خاطرنشان کرد: در هیات نظارت بر انتخابات نیز حدود یک هزارو 300 نفر انجام وظیفه می کنند.
وی گفت: شمار ثبت نام کنندگان برای عضویت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان 9 درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافت و میزان ثبت نام داوطلبان زن نیز 50 درصد رشد داشته است.
فرماندار کاشان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برگزاری انتخابات در آن بیان کرد و افزود: حتی جنگ نیز نتوانست در اراده مردم در برگزاری انتخابات خلل ایجاد کند.
وی تصریح کرد: با گذشت 37 سال از این نظام بطور میانگین هرسال یک انتخابات برگزار شده و این مهم بیانگر مردم سالاری واقعی و بلوغ سیاسی این نظام مقدس است.
معاون استاندار اصفهان با بیان این که رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی در مورد انتخابات داشته و در این مورد بیانات متفاوتی را ایراد کردند، تصریح کرد: مهمترین بیانات معظم له در نخستین روز امسال در مورد انتخابات مشارکت حداکثری و عمل به مُر قانون بود.
وی با اشاره به اینکه انتخابات با وجود اجرا توسط فرمانداران توسط خود مردم اداره می شود، گفت: دشمن سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد که به ترتیب ایجاد نا امنی، ایجاد شرایط نامطلوب اقتصادی و صدمه زدن به اصل نظام را دنبال می کند که به فضل خدا موفق نشده و موفق نیز نخواهد شد.
وی از تشکیل 13 کمیته و نشست های فراوان این کمیته ها برای برگزاری انتخابات سالم و با نشاط در کاشان خبر داد و افزود: این کمیته در انتخابات دوره های قبل نیز وجود داشد اما سه کمیته ویژه افزایش مشارکت مردم، مستند سازی و تامین و تجهیز شعب نیز امسال به کمیته ها افزوده شده است.
وی هم چنین گفت: با توجه به مشکلاتی که در انتخابات دوره های قبل برای اخذ رای برخی عالمان در این شهر وجود داشت، در این دوره از انتخابات، صندوق های سیار برای اخذ رای از آنان پیش بینی شده است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.