به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور مسئولان کانون وکلای کشور و استان، مسئولان دستگاه قضایی استان و خانواده های کارآموزان برگزار شد، 73 نفر از قبول شدگان با قرائت سوگندنامه، پروانه وکالت دریافت کردند.
رئیس کمیسیون کار آموزان کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در این مراسم گفت: در این دوره آموزشی 79 نفر از فارغ التحصیلان رشته حقوق شرکت کردند که 73 نفر آنها با کسب امتیازهای لازم، مجوز دریافت پروانه وکالت را دریافت کنند.
' محمد جعفری فشارکی '، هدف کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان را کاربردی شدن فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته حقوق در مقطع کارشناسی اعلام کرد و افزود: فارغ التحصیلان این دوره آموزشی نباید احساس کنند که برای وکالت از کسب دانش این رشته بی نیاز شده اند.
وی بااشاره به اینکه اشتباهات یک وکیل، به پای وکالت نوشته می شود، از وکلای جوان که بتازگی موفق به دریافت پروانه وکالت شده اند، خواست با عمل و فعالیت درست و صحیح در زمینه وکالت، پاسدار جایگاه شریف وکالت باشند.
نایب رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز با بیان اینکه وکیل با ورود به حرفه وکالت ، شرافت را بین خود و خدا به ودیعه گذاشته است، گفت: وکالت، برقراری عدالت و امنیت در جامعه است.
حسن صرام افزود: به دلیل وجود قوانین زیاد در جوامع و تنوع این قوانین، دانستن و فراگیری همه این قوانین برای یک فرد میسر نیست و برای جلوگیری از مشکلات و برقراری روابط صحیح در جامعه، قانونگذار داشتن وکیل حمایت گر را حق قانونی شهروندان دانسته است.
عضو کمیسیون حقوقی و قوانین اتحادیه کانون وکلای دادگستری کشور هم رسالت وکیل را بزرگ و خطیر دانست و گفت: وکلا و قضات در پی برقراری عدالت در جامعه هستند.
محمود کاشانی ادامه داد: دادرسی عادلانه در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و بر این اساس همه انسان ها باید زیر پرچم دادرسی عادلانه زندگی کنند.
وی افزود: سازمان ملل متحد، دادرسی عادلانه را تکلیف همه دولت ها و حکومت ها دانسته است و این عهدنامه بین المللی در سال 54 به تصویب شورای ملی و مجلس سنا رسید.
عضو کمیسیون حقوقی و قوانین اتحادیه کانون وکلای دادگستری کشور، افزود: پس از انقلاب نیز جمهوری اسلامی ایران پایبندی خود به این عهدنامه بین المللی را اعلام کرده و در قانون اساسی، برخورداری از وکیل دادگستری را از حقوق ملت دانسته است.
وی اضافه کرد: وکلای دادگستری باید از حاکمیت قانون دفاع کنند و قوانینی که از زیر پا گذاشتن قوانین جلوگیری کنند.
کاشانی تصریح کرد: زیر پاگذاشتن قوانین، مشکلات زیادی را برای جامعه بوجود می آورد و باید کوشید فعالیت ها و اقدام ها در زمینه ها و بخش های مختلف کشور در چارچوب قانون و براساس قانون انجام شوند.
در این مراسم همچنین کانون وکلای دادگستری استان اصفهان دو تفاهمنامه همکاری با ' بهزیستی' و ' کمیته امداد امام خمینی' (ره) منعقد شد.
براساس این تفاهمنامه ها کانون وکلای اصفهان، وکلای معاضدتی را برای پیگیری امور حقوقی مربوط به افراد نیازمند، کودکان بی سرپرست و بی هویت، کودک آزاری، همسرآزاری و طلاق در اختیار کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی استان قرار می دهد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.