به گزارش ایرنا، محمدرضا ثقفیان 18 فروردین امسال بر اثر سکته مغزی در خارج از کشور درگذشت.
مراسم بزرگداشت استاد ثقفیان به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران در استان با حضور خانواده و جمعی از همکارانش در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار اصفهان و جمعی از همکاران استاد ثقفیان در این مراسم در باره خصائل اخلاقی و فضائل حرفه ای آن مرحوم سخن گفتند.
به همین مناسبت، نشریه ویژه نکوداشت شادروان ثقفیان تحت عنوان 'یادنامه استاد' حاوی مطالب و تصاویر آن مرحوم نیز امروز منتشر شد.
محمدرضا ثقفیان در سال ١٣٢٢ در آبادان به دنیا آمد.
وی در سال ١٣٤٣ گوینده رادیو اهواز و پس از آن کارشناس خبر خبرگزاری ایران(پارس) شد و در سال ١٣٤٧ریاست خبرگزاری پارس در استان خوزستان را بر عهده گرفت.
خبرگزاری پارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی به نام خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) تغییر نام داد.
وی در سمت ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی در اوایل جنگ تحمیلی در پوشش اخبار دوران دفاع مقدس نقشی قابل توجهی داشت.
وی در سال١٣٦٠ معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان اصفهان شد و سپس ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان را برعهده گرفت.
شادروان ثقفیان از استادان مُبرز حرفه خبر بود که تعداد قابل توجهی از نیروهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را آموزش داد.
او در سال 1374 در خبرگزاری جمهوری اسلامی بازنشسته شد اما تا پایان عمر، حرفه خبرنگاری و تلاش در عرصه اطلاع رسانی را رها نکرد و پس از بازنشستگی نیز به همکاری با روزنامه همشهری پرداخت.
مرحوم ثقفیان از موسسان خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه نگاران در استان اصفهان بود و در سال های١٣٨١ تا ١٣٨٣ نیز دبیری انجمن صنفی را بر عهده داشت.
پیکر استاد ثقفیان 26 فروردین سالجاری از کشور مجارستان، که در آنجا به لقاالله پیوسته بود، به شهر اصفهان منتقل و در آرامستان باغ رضوان این شهر به خاک سپرده شد.
6027 انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.