به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، ' شیوا رضایی طهرانی ' مسئول کمیته آموزش و محیط زیست هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی که سرپرستی این گروه را برعهده دارد روز چهارشنبه گفت: حفاظت از خاک در ایران مورد غفلت قرار گرفته است در حالیکه این موضوع بسیار با اهمیت است.
وی با بیان اینکه یک گروه هشت نفره شامل پنج خانم و سه آقا هستند که با اهداف زیست محیطی دوچرخه سواری می کنند، تصریح کرد: تخریب و جا به جایی خاک چراغ خاموش انجام می شود و نیاز است تا برای جلوگیری از این تخریب ها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.
مسئول کمیته آموزش و محیط زیست هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقدام های خوب و روشنگرانه ای توسط انجمن های دوستدار محیط زیست کشور برای حفاظت از خاک انجام شده است در عین حال تصریح کرد: ولی این اقدام ها کافی نیست و مسئولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.
رضایی طهرانی اظهار داشت: این گروه دوچرخه سوار با شعار ' زمین وطن ماست، خاکش را حفاظت کنیم' ، از کرج تا شیراز را رکاب خواهند زد.
وی توجه به خاک را از مهمترین اهداف زیست محیطی این گروه دو چرخه سوار اعلام کرد و خواستار توجه رسانه ها به آن شد.
مسئول کمیته آموزش و محیط زیست هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی ، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را از دیگر اهداف این گروه هشت نفره بیان کرد و افزود: هر یک از دوچرخه سواران این گروه به عنوان یک فعال محیط زیست در استان خود فعالیت دارد.
این فعال محیط زیست ادامه داد: شعار این گروه به سه زبان فارسی ، ترکی و انگلیسی ترجمه شده است و در طول مسیر توسط دوچرخه سواران حمل می شود.
وی بااشاره به اینکه یکی از بانوان عضو این گروه، اهل آرژانتین است، افزود: این بانوی دوچرخه سوار آرژانتینی، ایران را شگفت انگیز توصیف کرده است.
رضایی طهرانی اضافه کرد: در حالیکه وی تا پیش از سفر به ایران به دلیل تبلیغات منفی رسانه های بیگانه، نگاه مثبتی به کشورمان نداشت و از حضور در کشور ما هراس داشت.
وی اظهار کرد: پس از اینکه این بانوی دوچرخه سوار آرژانتینی وارد ایران و با ما همراه شد، از زیبایی ها، طبیعت، امنیت و فرهنگ ایرانی ها شگفت زده و با واقعیت های ایران آشنا شد.
رضایی طهرانی زمان شروع سفر این گروه دوچرخه سوار دوستدار محیط زیست را 6 اردیبهشت امسال اعلام کرد و افزود: این گروه پس از طی مسیر از استان های قم و اصفهان وارد شیراز می شود.
وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری برای بانوان در برخی از شهرها با مشکل مواجه است خواستار همکاری بیشتر نیروی انتظامی با آنها شد.
سرپرست این گروه دوچرخه سوار دوستدار محیط زیست از اداره حفاظت محیط زیست، شهرداری و امداد و نجات هلال احمر اصفهان بخاطر حمایت از این گروه قدردانی کرد.
گروه های دوچرخه سورای در سالهای اخیر با ترویج فرهنگ زیست محیطی به صورت تک نفره و گروهی اقدام به دوچرخه سواری در کشور می کنند و در استانهای مختلف پیام های زیست محیطی خود را انتشار می دهند.
پ/8114/ 2093 ** خبرنگار: اکبری * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.