کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه به ایرنا گفت:روز گذشته در نقاط مختلف استان شاهد بارش باران بودیم که بیشترین بارندگی در مورچه خورت گزارش شد.
فاطمه زهرا سیدان افزود: پس از مورچه خورت، نطنز با 4.5 میلیمتر، ورزنه با 2.4، خوانسار با 1.8، سمیرم با 1.7 ، زرین شهر با 1.6 و شهرضا با 1.5 میلیمتر دارای بیشترین بارش بودند.
سیدان گفت: از فرودگاه شهید بهشتی، اردستان، میمه، داران، کاشان، مبارکه و گلپایگان هم به ترتیب 1.4، 1.3، 0.8 ، 0.7 ، 0.3، 0.2 و 0.2 دهم میلیمتر بارش باران گزارش شد.
وی با بیان اینکه ناپایداری های بارشی تا دو روز آینده در سطح استان پیش بینی می شود افزود: این سامانه تا روز دوشنبه ( دو روز آینده) بر روی استان اصفهان فعال است و امروز و فردا بارش های بهتری را نسبت به روز گذشته برای این مناطق به همراه خواهد داشت.
سیدان با بیان اینکه اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ساعات آینده اطلاعیه‌ای در مورد ورود سامانه جدید بارشی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه صادر خواهد کرد، اعلام کرد: با ورود این سامانه بارشی آسمان استان اصفهان دچار بارشهای رگباری و رعد و برق می‌شود.
استان اصفهان درمرکز فلات ایران است وبه علت گستردگی زیاد، شامل بخش‌های متعدد کوهستانی و جلگه‌ای و اقلیم چهارگانه آب و هوایی در طول سال است.
استان اصفهان در شمار مناطق خشک و کم بارش منطقه میانی کشور است و در سال های اخیر نیز با پدیده خشکسالی روبرو بوده است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.