به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از فریدون اله یاری اضافه کرد: ساخت 63 هتل با درجه های مختلف کیفی در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با احداث آنها ظرفیت اقامتی استان اصفهان متناسب با ظرفیت های جاذبه های آن افزایش یابد.
استان اصفهان در زمان حاضر دارای حدود یکصد هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت اقامتی نزدیک به 20 هزار تخت است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان که در دیدار با مدیران و خبرنگاران شبکه ملی چین (cctv) که به اصفهان سفر کرده اند، سخن می گفت، افزود: بر اساس اسناد بالادستی در سطح ملی و استانی و با توجه به جذابیت های فراوان اصفهان، پس از تصدی دولت تدبیر و امید، گردشگری به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای توسعه این استان تعیین شده است.
وی با اشاره به حمایت مسئولان استان از توسعه صنعت گردشگری اصفهان افزود: با حمایت همه مسئولان بویژه استاندار تلاش می کنیم تا گردشگری در نقاط مختلف استان اصفهان بصورت متوازن گسترش یابد.
اله یاری ادامه داد: در شهر تاریخی اصفهان، فقط گوشه ای از عظمت فرهنگ و تمدن بزرگ ایران زمین مشاهده می شود.
وی با اشاره به آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برای ضبط برنامه های فرهنگی تلویزیونی اعم از معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری، هنرمندان و هنرهای سنتی گفت: بر اساس موافقت با هیات چینی مقرر شده تا در سالجاری شاهد تولید مستندهای متعدد از جاذبه های فرهنگی اصفهان و شاهد پخش آن از شبکه تلویزیونی ملی چین باشیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز در این دیدار گفت: در دولت یازدهم گردشگری ایران و بویژه اصفهان از روند مطلوبی برخوردار شده است بگونه ای که گردشگری استان اصفهان در طول سه سال و نیم گذشته، 400 درصد رشد یافته است.
تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به اصفهان 60 هزار نفر بود که این آمار در پایان سال 95 به 280 هزار نفر رسید.
محسن یارمحمدیان افزود: یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران، توسعه گردشگری میان ایران و چین است و اکنون گردشگران چینی جزو 10 ملیت اول سفر به اصفهان هستند.
یارمحمدیان اظهار امیدواری کرد که سفر مدیران و خبرنگاران شبکه ملی تلویزیون چین (cctv) به اصفهان، ادامه دهنده رابطه فرهنگی میان ایران و چین باشد.

*** ایجاد فضای مطلوب گردشگری در اصفهان پس از برجام***
سردبیر گروه خبری شبکه ملی چین (cctv) نیز در این دیدار گفت: فضای مطلوبی در گردشگری شهر افسانه ای اصفهان پس از برجام بوجود آمده است و آماده اطلاع رسانی از جاذبه های این شهر زیبا به بیش از یک میلیارد چینی هستیم.
خانم 'یانگ هوآ' با بیان اینکه در چین آوازه اصفهان بسیار بلند است، افزود: با توجه به ظرفیت های زیاد این شهر، تصمیم گرفتیم تا با تنی چند از همکاران به اصفهان سفر کنیم و صحت اطلاعات دریافتی را بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: پس از سفر به این شهر دریافتیم که اصفهان نه تنها زیباست بلکه شهری افسانه ای است که بار معرفی بخشی از تمدن کهن مشرق زمین را به تنهایی بر دوش می کشد.
سر دبیر گروه خبر تلویزیون چین خاطرنشان کرد: با سفر به اصفهان متوجه اشتباه بودن بسیاری از تبلیغات علیه ایران شدیم.
وی افزود: هنگامی که شبانگاه در کنار زاینده رود و پل های تاریخی قدم می زدیم متوجه شدیم ایرانیان و بویژه مردم اصفهان بسیار با نشاط و صلح طلب هستند و این شهر از امنیت بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: تلویزیون ملی چین بیش از یک و نیم میلیارد تَن مخاطب دارد و از آمادگی برای معرفی تاریخ کهن، شور و نشاط مردم ایران و امنیت ارزشمند ایران و بویژه اصفهان برخوردار است.
یانگ هوآ با بیان اینکه هنر و صنایع دستی منحصر به فرد اصفهان مورد استقبال مردم چین قرار دارد، اضافه کرد: با ساخت مستندهایی از شهر تاریخی اصفهان و صنایع دستی این شهر سعی می کنیم مردم چین برای سفر به اصفهان و خرید صنایع دستی و مطاع فرهنگی این شهر تاریخی تشویق شوند.
سردبیر گروه خبر شبکه ملی چین (cctv) با همراهی مسئول این شبکه در ایران و تنی چند از خبرنگاران این شبکه بزرگ تلویزیونی برای تهیه و ضبط مستندهای فرهنگی و گردشگری به اصفهان سفر کرده اند.
چین با نام رسمی جمهوری خلق چین با بیش از 1.3 میلیارد جمعیت در شرق قاره آسیا قرار دارد.
این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بشمار می آید دومین اقتصاد جهان را با 2.85 تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی در اختیار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.