به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در دیدار با 'عادل علی اف' قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در هتل عباسی شهر اصفهان افزود: اصفهان با پیشینه10 هزار ساله، چهار دوره پایتخت سیاسی ایران بوده است و در این دوره نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اصفهان یکی از10 شهر دیدنی جهان است، ادامه داد: اصفهان دارای بیش از 20 هزار جاذبه طبیعی و انسانی است که بیش از یکهزار و700 جاذبه آن ثبت ملی و هفت اثر نیز دارای ثبت جهانی یونسکو است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال بیش از سه میلیون نفر از اصفهان بازدید کردند، افزود: برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است تا میزان گردشگران خارجی در سال به یک میلیون نفر و گردشگران داخلی به10 میلیون نفر برسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر زیر ساخت های مناسب برای جذب این میزان گردشگران از جمله ساخت40 هتل در اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.
زرگرپور به نقش اصفهان در تولید علم نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر330 هزار دانشجو در اصفهان مشغول تحصیل هستند و شش دانشگاه مادر اصفهان دارای رنکینگ بین المللی است.
وی اظهار کرد: در بُعد صنعتی نیز اصفهان دارای رتبه اول کشوری است و 15 درصد از تولید ناحالص داخلی را به خود اختصاص داده و بسیاری از تولیدات نظامی، هسته ای، فولاد و شیمیایی را در خود جای داده است.
استاندار اصفهان به جایگاه این استان در تولید محصولات کشاورزی و دامداری اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از محصولات لبنی ایران به روسیه صادر می شود.
وی افزود: اصفهان دارای پنج میلیون و20 هزار نفر جمعیت است و بعد از تهران بیشترین جمعیت کشور را دارد.
زرگرپور با اشاره به استقبال روسای کشورهای مختلف برای بازدید از اصفهان، گفت: هر هفته چندین مسوول از کشورهای مختلف در اصفهان حضور پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: اصفهان آماده است در قالب همکاری های دوجانبه، ارتباطات قوی تری در حوزه گردشگری بین ایران و آذربایجان برقرار کند تا فرصت بیشتری برای شهروندان هر دو کشور برای بازدید از کشور دیگری فراهم شود.
استاندار اصفهان ادامه داد: در بخش دانشگاهی نیز ما آماده همکاری و تعامل متقابل هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت اصفهان برای جذب سرمایه های خارجی گفت: پیشنهاد می کنم هیاتی از اتاق بازرگانی آذربایجان با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان، زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی را بررسی کنند.
عادل علی اف قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، امروز سه شنبه با هدف گسترش روابط فرهنگی و گردشگری وارد اصفهان شد.
با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، زمینه برای بهبود روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان فراهم شده و این فرصت مورد استقبال دو طرف قرار گرفته و به ارتقاء سطح روابط دوجانبه منجر شده است.
6027/7134/
خبرنگار: کامران* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.