سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برنامه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند روز گذشته مسئولان دانشگاه آزاد در نشستی با اعضای این کمیسیون در زمینه برنامه‌های مربوط به خود در برنامه ششم توسعه و چگونگی رسیدن به اهدافی که اعضای کمیسیون در برنامه ششم توسعه تصویب کردند به گفت‌وگو پرداختند.

وی به پیگیری مسائل آموزشی و مشکلات آموزش‌عالی در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: با تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس ماموریتی به شهرستان چابهار داشتیم و ماموریت بعدی به استان لرستان است تا از نزدیک مشکلات آموزشی را مشاهده و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفری که به شهرستان چابهار داشتیم، تذکرات لازم به سازمان برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش داده شد تا وضعیت اسف انگیز اماکن آموزشی آن شهرستان برطرف شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی کمیسیون‌های مجلس برای نظارت بر تمامی قوانین فعال‌تر شده و مسئولان مربوطه بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی، قومی و قبیله‌ای برای حل مشکلات مورد بازخواست قرار گیرند.

ابطحی بیان کرد: امروز طرح پیگیری استخدام حق التدریسان آموزش و پرورش توسط کمیسیون آموزش‌وتحقیقات در مجلس مطرح و در صورتی که هیئت رئیسه مجلس اجازه دهد این طرح به صورت دوفوریتی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری استخدام حق التدریسان آموزش فنی‌‌وحرفه‌ای که خود قانونی مجزا دارد و به تصویب رسیده اما اجرا نشده است امروز در مجلس پیگیری می‌شود تا هرچه سریع‌تر راهکاری برای آن اجرا و مشکل حق التدریسان برطرف شود.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه ممکن است دولت با اجرایی شدن طرح استخدام حق التدریسان آموزش‌وپرورش و فنی‌وحرفه‌ای مخالفت کند، اظهار داشت: این یک قانون است و همه باید در مدار قانون به وظایف خود عمل کنند تا با همدلی و همراهی مشکلات مردم که ولی نعمت انقلاب هستند، کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620484
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.