به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان روز یکشنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: همچنین هدایت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و تولید از دیگر وظایف ائمه جمعه برای تحقق شعار سال با عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال ' است.
وی که در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان سخن می گفت با تبریک سال نو و میلاد امام جواد (ع) از زحمات ائمه جمعه در سالی که گذشت تقدیر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به ائمه جمعه این استان گفت: تلاش های شما در راستای حفظ اسلام و انقلاب، آن هم با دست خالی، مصداق بارز عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انصافاً هزینه هایی که به دفاتر ائمه جمعه اختصاص می یابد بسیار ناچیز است و پاسخگوی امور حداقلی اداره دفاتر نمی باشد، لیکن ائمه جمعه با کمترین امکانات بیشترین اثرگذاری را در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه ائمه جمعه با کمبود امکانات و تسهیلات مواجه هستند، خطاب به ائمه جمعه اصفهان گفت: توفیق الهی که برای پیشبرد اسلام و نظام اسلامی شامل حال شما ائمه جمعه شده است، چیزی است که نباید از آن غافل شد و شامل حال همه کس نمی شود.
وی کار فرهنگی را به ذاته کار روحانیت دانست و گفت: نباید با این بهانه که تربیت و پرورش کار آموزش و پرورش است و متولی امور فرهنگی وزارت ارشاد است، از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم زیرا متولی اصلی کار فرهنگی روحانیون هستند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به استفاده هر چه بیشتر از فرصت اعتکاف تأکید کرد و گفت: در گذشته فقط در چند مسجد محدود در کشور اعتکاف برگزار می شد که مخاطبان آنها بیشتر روحانیون و طلاب بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مختلف شهر برگزار می شود و جوانان بسیاری در این مراسم شرکت می کنند.
وی افزود: لازم است ائمه جمعه از این فرصت برای ارتباط و جذب جوانان بهره ببرند.
در ابتدای این دیدار رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر گفت: ائمه جمعه باید آنالیز جمعیت نمازگزاران را داشته باشند و بر اساس نیاز مخاطب خود خطبه ها را تنظیم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ' محمدرضا صالحیان' خاطر نشان کرد: کوتاه بودن خطبه های نماز جمعه از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.
وی خطاب به ائمه جمعه استان اصفهان گفت: تلاش کنید در قرارگاه فرهنگی خود، ابتدا نیروهای خودی را آماده کنید و از آنها به عنوان افسران جنگ نرم بهره ببرید.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.