به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان اظهار کرد: داوطلبانی که دارای چنین شرایطی هستند، واجب کفایی است که خودشان را در معرض قرار دهند و اگر مردم به آن ها رای دادند، انجام وظیفه کنند.
وی با تاکید بر این که داوطلبان نباید به عنوان کسانی که بخواهند کاسبی کنند و پست و مقام بدست بیاورند وارد عرصه انتخاب شوند، افزود: این نوع تفکر از دیدگاه توحیدی مردود است.
وی با بیان این که نظام اسلامی ایران به برکت خون شهیدان پایه گذاری شده است، تصریح کرد: تفکر توحیدی شهیدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس این بود که هر جا خبری از طعمه، لقمه و منصب و پست بود، عقب نشینی می کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بزرگان و علمای دینی نیز هیچ گاه برای پست و مقام مرجعیت داوطلب نشده و تلاش نیز نمی کردند، خاطرنشان کرد: آنان هرجا مرجعیت به صورت طبیعی به سراغ آنان می آمد، به عنوان وظیفه می پذیرفتند.
آیت الله نمازی هم چنین با تاکید بر این که داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید در فضاهای مجازی علیه همدیگر مطلبی بگویند، گفت: داوطلبان اجازه دهند کار بر روال طبیعی انجام شود و پیش برود، چون تضعیف، تحقیر و تهمت به مومن حرام و گناه کبیره است.
وی با اشاره به تعدد ثبت نام کنندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا درشهرستان کاشان، یادآور شد: داوطلبان به نفع کسانی که تشخیص می دهند، اولویت دارند، انصراف و یا کنار بروند تا آرا شکسته نشود.
امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش موفقیت های ارتش سوریه بر علیه داعش و جبهه النصره را یادآور شد و افزود: آمریکا، انگلستان و فرانسه، ارتش سوریه و شخص «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کرده اند.
وی اظهار کرد: این درحالی است که این سه کشور، خود از تولیدکنندگان سلاح های شیمیایی در جهان هستند و جای متهم و مدعی عوض شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به فرمان حمله موشکی سحرگاه امروز «ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، گفت: دو ناو آمریکایی از دریای مدیترانه با 59 موشک کروز این پایگاه هوایی را هدف قرار دادند.
به گفته وی این حمله موشکی در حالی توسط آمریکا انجام شده است که این کشور، جمهوری اسلامی ایران را به استفاده از موشکهای بالستیک متهم می کند.
خطیب نماز جمعه کاشان تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی بنا داشتند تحریمهایی را علیه ملت ایران در کنگره انجام دهند اما تصمیم گرفتند این اقدام پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جمهوری اسلامی ایران اعمال شود و این مقدمه ی اعمال نفوذ و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری در کشور است .
آیت الله نمازی تاکیدکرد: نامزدها، هواداران، حزبها و تشکلهای سیاسی باید بسیار مراقب باشند که با صحبت و عمل، کاری انجام ندهند که موجب خشنودی آمریکاو صهیونیستها بشود.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.