به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات بانوان شاخص استان اصفهان افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت حداکثری مردم و برنامه ریزی کارشناسانه است.
وی ادامه داد: سرپوش گذاشتن بر آسیب های اجتماعی، حساسیت مردم برای مقابله با این آسیب ها را تضعیف می کند و زمینه مشارکت اجتماعی را نیز از بین می برد.
وی با بیان اینکه دولت بدون اتخاذ تصمیم های احساسی برای مقابله با این آسیب ها بویژه در حوزه بانوان وارد عمل شده است، تصریح کرد: موضوع زنان و خانواده، فرابخشی است و فقط دولت، بازیگر اصلی این حوزه نیست.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، مشارکت و هماهنگی سایر قوا برای اجرای برنامه ها در این حوزه را خواستار شد و افزود: تا زمانی که مشارکت و هماهنگی لازم بین قوای سه گانه وجود نداشته باشد، اقدام ها در موضوع زنان و خانواده نیز ابتر خواهد بود.
وی افزود: اینکه مدعی شویم آسیب های اجتماعی را ریشه کن می کنیم، نشانه 'سنگ بزرگ و علامت نزدن' است و هیچ کشوری هم تاکنون نتوانسته است آسیب های اجتماعی را ریشه کن کند بلکه مسائل و مشکلات را فقط می توان کنترل کرد.
مولاوردی با اشاره به اینکه سیاست های کلی خانواده چند ماه پیش از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، تصریح کرد: همه از دولت انتظار دارند که در تحقق این سیاست ها موفق باشد که این انتظار، واقع بینانه نیست و برای تحقق آن به همکاری سایر قوا نیاز است.
وی آمار اشتغال زنان در کشور را 12 درصد اعلام کرد و افزود: یکی از دغدغه های اصلی و ماموریت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ایجاد توازن بین کار و زندگی زنان است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: یکی از دغدغه های زنان شاغل کشور این است که بتوانند مسئولیت های خانوادگی، مادری و همسری خود را در کنار مسوولیت اجتماعی به نحو احسن انجام دهند.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما این است که بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا بانوان بخاطر نقش های چندگانه ای که بر عهده دارند، مجبور نشوند از بین مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی، یکی را انتخاب کنند.
مولاوردی با اشاره به اینکه 9 درصد از معتادان کشور را بانوان تشکیل می دهند، افزود: اعتیاد به مواد مخدر بطور مستقیم و غیرمستقیم، زنان و خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا 52 درصد معتادان کشور نیز متاهل هستند و زنان و کودکان آنها نیز در معرض انواع آسیب ها و خشونت ها قرار دارند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه کشور نرخ طلاق در طول پنج سال باید 25 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: این هدف بسختی محقق خواهد شد اما همه باید بکوشیم تا این امر محقق شود.
وی، اجرای عدالت جنسیتی برای استفاده از فرصت ها و فراهم کردن فرصت های برابر را از وعده های رئیس جمهوری اعلام کرد و افزود: 10 درصد از اعضای کابینه دولت اعم از معاونان رئیس جمهوری، معاونان وزیران و سازمان ها، بانوان هستند.
مولاوردی با بیان اینکه یکی از اقدام های دولت حضور روزافزون زنان در پست های مدیریت میانی است، گفت: بانک اطلاعات جامع بانوان کشور راه اندازی شده است و با راه اندازی این بانک و شناسایی بانوان توانمند و مجرب، در آینده نزدیک این بهانه که زنان از تجربه و مهارت کافی برای احراز پست های اجرایی برخوردار نیستند، گرفته خواهد شد.
وی راه اندازی سامانه اطلاعات بانوان شاخص اصفهان را اقدامی مهم در جهت شناسایی بانوان این استان و قرار گرفتن در پست های مدیریتی ارزیابی کرد و افزود: این سامانه به انتصاب بانوان توانمند و نُخبه در پست های اجرایی استان کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سامانه اطلاعات بانوان شاخص استان اصفهان روز دوشنبه در مراسمی با حضور شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در استانداری اصفهان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، این سامانه که نخستین بار در کشور در راستای تحقق دولت الکترونیک پایه‌ریزی شده است، کمک می کند تا اطلاعات جامع زنان استان اصفهان به روز و بر اساس آن، سیاستگذاری شود.
پویا بودن، وجود اطلاعات جامع برای دستگاه‌های تصمیم ساز و دستگاه‌های اجرایی و همچنین امکان گزارش‌ گیری از تمام فیلدها، از امکانات این سامانه است.
مکان ذخیره سازی یک واحد معنایی داده را 'فیلد' می‌گویند.
سامانه اطلاعات بانوان شاخص، این امکان را فراهم می کند که آخرین اطلاعات در باره بانوان شاخص استان اصفهان توسط کاربر، بازیابی و دریافت ‌شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صبح امروز برای شرکت در همایش ملی 'جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار' و همچنین حضور در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات بانوان شاخص اصفهان، وارد این شهر شد.

2093 /6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.