به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عصر سه شنبه به نقل از پرویز طاهری معاون افزود: بر اساس تصمیم گیری جلسه شورای پروانه ساخت که با حضور اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم کوتاه مستند'مردی از کویر' به تهیه کنندگی نوشین شاهین و کارگردانی شیرین شاهین و فیلم مستند 'بوی فروردین' به تهیه کنندگی و کارگردانی امیراعلا عدیلی موافقت شد.
وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین با ساخت یک فیلم نامه ٩٠ دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی حسین طبیب زاده نیز موافقت بعمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: تمام برنامه های بلند ویدیویی(غیرسینمایی) تا سقف٩٠ دقیقه اعم از داستانی، مستند، آموزشی، ترکیبی و... با مجوز ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تولید و فرآیند صدور پروانه ساخت اعم از بازخوانی با نظر کارشناسان و متخصصان استان انجام می شود.
نمایش و فیلم سازی در اصفهان سابقه ای چندصد ساله دارد و نمایش های کمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان، خنده بر لب هر تماشاگری می نشاند.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص داشت بگونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان نیز قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد و بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
تا پیش از پیروزی انقلاب افزون بر 16 سالن سینما در گوشه و کنار شهر تاریخی اصفهان دائر بود که شماری از سالن ها در روزهای انقلاب تخریب و شماری نیز بتدریج تعطیل و از عرصه فعالیت هنری و نمایشی خارج شد.
اکنون اصفهان بدون احتساب سالن سینمای هنر متعلق به شهرداری و سوره متعلق به حوزه هنری دارای هشت سالن سینماست.
ت / 6020 /6027
خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.